مهم‌ترین حوادث امروز هفدهم شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف سواری سمند با ۲۵ میلیون ریال خلافی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،مهم‌ترین حوادث امروز هفدهم شهریور ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف سواری سمند با ۲۵ میلیون ریال خلافی

رئیس پلیس راه استان ایلام از توقیف یک دستگاه سواری سمند به دلیل ارتکاب تخلفات حادثه ساز و جرائم رانندگی پرداخت نشده با ۲۵ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:ماموران گشت پلیس راه ایلام-اسلام آباد در حین گشت زنی در محور ایوان شاهد ارتکاب تخلفات مخاطره آمیز یکدستگاه سواری سمند بوده که پس از متوقف آن به منظور اعمال قانون، بررسی مدارک و استعلام از سامانه اجرائیات متوجه عدم پرداخت جرائم رانندگی آن شده که به همین دلیل وسیله نقلیه توقیف و روانه پارکینگ شد.

او افزود: در استعلامی که ماموران از این خودرو متخلف گرفتند، مشخص شد که دارای ۲۵ میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است.

رئیس پلیس راه استان ایلام ادامه داد:با توجه به افزایش سفر‌های تابستانی در شهریور ماه، رانندگان نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه‌های پلیسی به منظور پیشگیری از تصادفات اقدام کنند.

 

عابران پیاده بیشترین سهم جان باختگان حوادث رانندگی در ایلام

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: عابران پیاده بیشترین سهم جان باختگان حوادث رانندگی را در ایلام به خود اختصاص داده اند.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام  گفت: پلیس راهور از همه ظرفیت‌های قانونی برای توسعه انضباط و کاهش تصادفات استفاده می‌کند.

او با بیان اینکه توسعه آموزش و اطلاع رسانی قوانین و مقررات یکی از راهکار‌های است که به صورت ویژه در دستور کار پلیس راهور استان قرار دارد، افزود: با اقدامات انتظامی و رویکرد‌های قهری نمی‌توان امیدوار به تغییر و بهبود رفتار‌های ترافیکی بود.

سرهنگ کهزادی در ادامه اشاره‌ای به وضعیت تصادفات در حوزه درون شهری استان داشت و اضافه کرد: عابران پیاده در استان ایلام بیشترین سهم جان باختگان حوادث رانندگی رابه خود اختصاص دادند.

او به هدف گذاری کاهش ۲ هزار نفری کشته‌های تصادفات در کشور اشاره کرد و ادامه داد: سهم پلیس راهنمایی و رانندگی استان از این تعداد ۷ نفراست که امیدوارم با تلاش دستگاه‌های متولی ترافیک و همکاری خوب مردم به این هدف مهم و راهبردی دست یابیم.

 

برگزاری کلاس‌های پیشگیری از جرایم سایبری در مساجد طی ایام محرم

رئیس پلیس فتا استان ایلام از برگزاری کلاس‌های آموزشی پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی در ایام محرم در مساجد شهر ایلام با حضور کارشناسان پلیس فتا خبر داد.

 سرهنگ علی جمالی رئیس پلیس فتا ایلام گفت: فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی علیرغم مزایا و محاسن زیادی که دارند دارای آسیب‌ها و تهدیداتی در حوزه‌های مختلف نیز می‌باشند.

او افزود: در جهت جلوگیری و کاهش آسیب‌ها و تهدیدات این فضا، کارشناسان پلیس فتا علاوه بر حضور در رسانه‌های دسته جمعی مانند تلویزیون و رادیو، در ادارات، نهاد‌ها و ... در بین اقشار مختلف جامعه حضور یافته و کلاس‌های آموزش همگانی را برگزار می‌نمایند.

 سرهنگ جمالی ادامه داد: در راستای آگاهسازی عمومی در بین اقشار مختلف جامعه و پیشگیری از آسیب‌ها و تهدیدات این حوزه در ایام محرم با حضور کارشناسان پلیس فتا استان در مساجد به صورت حضوری و چهره به چهره آموزش‌های لازم به شرکت کنندگان در مراسمات ارائه می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان ایلام بیان کرد: روش‌های پیشگیری از انواع کلاهبرداری‌های مالی، تهدیدات حوزه حریم خصوصی و معرفی راه‌های ارتباطی مردم با پلیس فتا از اولویت‌های کارشناسان آموزش همگانی این پلیس در کلاس‌های آگاهسازی عمومی است.

 

حریق در مراتع طبیعی شهرستان دره شهر 

۳۰ هکتار از مراتع طبیعی شهرستان دره شهر طعمه حریق شد.

آتش‌سوزی‌های گسترده در ۲۴ ساعت گذشته در جنگل‌ها، مراتع و مزارع کشاورزی استان ایلام در حال پیشروی است.

۳۰ هکتار از مراتع طبیعی در منطقه «تخت نرم ماژین» طعمه حریق شده است.

تلاش برای مهار آتش‌سوزی و کاهش خسارت ادامه دارد و در این راستا از تمام دستگاه‌های امدادی، نیرو‌های مسلح و مردم برای مهار آتش‌سوزی در خواست کمک و مساعدت را داریم.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.