هزاران فلسطینی با شرکت در مراسم تشییع پیکر‌های دو شهیدی که در راهپیمایی‌های بازگشت و شکستن محاصره نوار غزه به شهادت رسیده بودند، بر لزوم انتقام‌جویی از اسرائیل تاکید کردند.

مقاومت فلسطین وعده انتقام خون شهدای غزه را دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، پیکر‌های «علی الاشقر» و «خالد الربعی» دیروز با حضور هزاران فلسطینی در نوار غزه تشییع شد. این دو شهید بر اثر اصابت گلوله‌های نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیلی به آنان در تظاهرات حق بازگشت به شهادت رسیدند.

گردان‌های مقاومت فلسطین به این جنایت پاسخ دادند و شهرک‌های اسرائیلی را هدف حملات موشکی خود قرار دادند. شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع از نیرو‌های مقاومت خواستند انتقام خون این شهدا را از دشمن صهیونیستی بگیرند. تعداد شهدای تظاهرات حق بازگشت تاکنون به ۴۲۴ شهید رسیده است.

خبرنگار العالم در گزارشی از نوار غزه گفت: غزه امروز سیاه پوش شد. عزای غزه به دلیل دو نوجوان شهید است که فلسطینیان آن‌ها را به سمت جایگاه ابدی خود تشییع کردند. این دو شهید فلسطینی در تظاهرات حق بازگشت شرکت کردند، اما خون آلود به خانواده‌های خود بازگشتند زیرا نظامیان ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل با کمال خونسردی آن‌ها را به شهادت رساندند.

ام خالد مادر شهید جوان خالد الربعی گفت: «خداوند ما را بس است و از آن‌ها انتقام خواهد گرفت. فرزندان آن‌ها ارزش دارند و فرزندان ما نزد آنان بی ارزش هستند؛ ما فرزندانمان را تربیت می‌کنیم و بزرگ می‌کنیم تا در مقابل ما رشد کنند و با بزرگ شدنشان خوشحال و مسرور شویم، اما آن‌ها را می‌کشند. آن‌ها می‌گویند تروریست‌ها را می‌کشند آیا کودکان پنج تا پانزده سال تروریست هستند؟ مگر آن‌ها چه کردند که تروریست شدند؟ فرزندم چه کار کرده بود چه با خود حمل کرده بود؟».

خبرنگار العالم افزود: گردان‌های مقاومت فلسطین وعده انتقام خون این شهیدان را داد و اولین پاسخ به صهیونیست‌ها شب هنگام صورت گرفت از این رو موشک‌های خود را به شهرک‌های حومه نوار غزه شلیک کرد. رژیم اشغالگر هم مواضع مقاومت را هدف قرار داد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس گفت: «این تحرکات اخیر و تجاوز‌های اسرائیل، از بین بردن توافق‌هایی است که بین گردان‌های مقاومت و رژیم اشغالگر است که توسط میانجیگران مختلفی از جمله مصر و قطر و سازمان ملل حاصل شده بود. ادامه این تحرکات و تجاوز‌ها حتما گردان‌های مقاومت را در شرایط جدیدی قرار خواهد داد که مواضع جدیدی را اتخاذ نمایند؛ شرایطی که اتاق مشترک عملیات درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد. حتما به رژیم اشغالگر اجازه نخواهیم داد که خون تظاهرکنندگان را به زمین بریزد و پایمال کند».

در سه هفته اخیر تظاهرات حق بازگشت بار دیگر به اوج خود رسیده است؛ تفاهم‌های شکستن محاصره همچنان غیرفعال است و تحرکات و تنش‌ها روز به روز افزایش می‌یابد. مراسم تشییع شهدا در نوار غزه بار دیگر به نوار غزه بازگشته است در داخل این بیمارستان‌ها سی و هشت شهروند فلسطینی زخمی بستری هستند که حال تعدادی از آن‌ها وخیم است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار