فرمانده انتظامی شهرستان سیروان:

نهضت عاشورا یک جریان هدایتگر و بصیرت افزاست

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان گفت: واقعه عاشورا یک جریان هدایتگر و بصیرت افزاست که در تمام تاریخ بشر تأثیر گذار است.

نهضت عاشورا یک جریان هدایتگر و بصیرت افزاست

سرهنگ رضا خورانی فرمانده انتظامی شهرستان سیروان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: اگر مسلمانان اهمیت غدیر را درک می‌کردند حوادثی مانند عاشورا پیش نمی‌آمد.

او ادامه داد: دور شدن از اصل ولایت و ایجاد بدعت و انحراف در دین باعث شد که عده‌ای از مسلمانان بعد از واقعه غدیر، راه و مسیر درست را گم کنند و در دین بدعت‌هایی ایجاد شود که برای احیای آن امام حسین علیه السلام دست به انقلابی بزرگ بزند و نهضت عاشورا را بوجود بیاورد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان تأکید کرد: نهضت عاشورا یک جریان هدایتگر و بصیرت افزاست که نباید اجازه دهیم به انحراف کشیده شود.

او یادآور شد: احیاء و تداعی فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) در این ایام برای اعتلای اسلام و حفظ ارزش‌های آن ضروری و مهم است و باید بصیرت داشته باشیم تا دشمن نتواند نفوذ و چهره تشیع را تخریب کند.

خورانی اظهار کرد: برگزاری مراسم عزاداری حسینی با این شرط اثرگذار خواهد بود که ما فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی را در درون خود تقویت کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان سیروان اعلام کرد: آن چه در محرم به وقوع پیوست تنها یک واقعه نیست، رخداد عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راه سعادت و جاودانگی است، مسیری که بزرگان دین اسلام برای حفظ عزت و شرف مسلمانان با سربلندی پیموده اند و در برابر ظلم ایستادگی کرده اند.

او با تأکید بر توجه به مسائل ارزشی و رعایت نظم و انضباط در مجالس عزاداری ایام ماه محرم عنوان کرد: باید ضمن توجه بیش از پیش به ارزش‌های اسلامی، از هر گونه مسائل ضد ارزشی و خرافه آمیز که اصالت عزاداری امام حسین (ع) را خدشه دار می‌کنند پرهیز شود.

سرهنگ خورانی به اجرای طرح همیاران پلیس هیئت‌ها، در انتظام بخشی هیئت‌های مذهبی در ایام محرم اشاره کرد و افزود: برای تامین امنیت عزاداری‌ها علاوه بر بکارگیری پلیس‌های افتخاری، از اعضای هیئت‌ها به عنوان همیار پلیس نیز برای ساماندهی و کنترل امور استفاده خواهد شد.

او اضافه کرد: مسئولان هیئت‌ها و دسته جات عزاداری باید همواره در تامین نظم و امنیت برنامه‌های مذهبی با پلیس همکاری داشته باشند، این در حالی است که نیروی انتظامی انتظامی شهرستان با به کار گرفتن تمامی نیرو‌های فعال آمادگی کامل برای برقراری و تامین نظم و امنیت در این ایام را به کار می‌گیرد که هیئت‌ها و جایگاه داران با ما همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/د

نهضت عاشورا یک هدایتگر در تمام تاریخ بشر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.