معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: مدیران بی‌علاقه به اشتغالزایی جایی در گردونه مدیریتی استان نخواهند داشت.

تدوین بانک اطلاعاتی بانوان کارآفرین/مدیران بی‎علاقه در جذب کارآفرینان را تحمل نمی‌کنیم به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هدایت حاتمی در جلسه امروز (۱۷ شهریور) اشتغال بانوان استان، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی و موفقیت هر کشور را حضور زنان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی آن کشور دانست و گفت: خوشبختانه حضور زنان در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی در کشور و استان نیز سرعت پیشروندگی زیادی دارد.

او خواستار رفع موانع کارآفرینی و اشتغال زنان در استان شد و ادامه داد: اگرچه عقیده‌ای به تفکیک جنسیتی و در نظر گرفتن مشوق برای بانوان صرف اینکه زن هستند نداریم، اما چون عقب افتادگی تاریخی در زمینه اشتغال زنان داریم باید کمک ویژه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خواستار تدوین بانک اطلاعاتی از توانمندی و رسته فعالیت بانوان کارآفرین کرمانشاه شد و خاطرنشان کرد: مشکلات پیش روی هر بخش نیز باید احصا شود.

حاتمی از اهمیت اشتغالزایی خُرد و مشاغل خانگی در استان یاد کرد و یادآور شد: نباید فقط به دنبال اشتغال در کارخانجات و واحد‌های تولیدی باشیم بلکه تقویت مشاغلی مانند مشاغل خانگی و SME‌ها میتواند سهم بسزایی در اشتغالزایی و حل مشکل بیکاری داشته باشد..

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه تسهیلات خوبی در حوزه اشتغالزایی استان فراهم شده، گفت: این تسهیلات را به هر کسی نمی‌دهیم و فقط افراد توانمند واقعی و کارآفرین می‌توانند از این تسهیلات بهره ببرند.

حاتمی ضمن اعلام مخالفت با پرداخت کمک بلاعوض به کارآفرینان، گفت: این امر باعث ورشستگی کارآفرینان شده و کمکی به اقتصاد استان نمی‌کند.

او با تاکید بر تقویت کارآفرینی در استان معتقد است اگر از جمعیت دو میلیون نفری، تنها ۱۰ هزار نفر به عنوان کارآفرین فعالیت داشته باشند، مشکل بیکاری استان مرتفع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در همین راستا خواستار همکاری بیشتر مدیران استان برای تسهیل شرایط کارآفرینی شد و تاکید کرد: مدیران بی‎علاقه در زمینه جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را تحمل نمی‌کنیم و جایی در گردونه مدیریتی استان نخواهند داشت.

حاتمی در ادامه از برنامه‌ریزی برای تکمیل زنجیره ارزش کالا‌ها در استان هم خبر داد و تاکید کرد: باید ۴۰ تا ۵۰ زنجیره ارزش کالا در کرمانشاه شکل بگیرد.

او همچنین با بیان اینکه باید از ظرفیت اقتصادی بازگشایی مرز خسروی استفاده کنیم، گفت: کمیته اقتصادی اربعین را در استان شکل می‌دهیم.

حاتمی تبلیغات واحد‌های تولیدی استان در مسیر اربعین را از جمله مواردی دانست که در این کمیته دنبال خواهد شد.

انتهای  پیام/ز


تبلیغات واحد‌های تولیدی استان در مسیر اربعین

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.