مسئول کمیته گردشگری مذهبی-معنوی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: راهنمایان گردشگری در ایام محرم بدون دریافت هیچگونه هزینه‌ای نذر معنوی خود را ادا می‌کنند.

ادای نذر راهنمایان گردشگری در ایام محرم/ تور محرم در یزد رایگان استمحمد مهدی رجائی فرد، مسئول کمیته گردشگری مذهبی-معنوی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: صنعت گردشگری در استان یزد با آغاز ایام محرم به سمت گردشگری معنوی می‌رود، و گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا برای تماشای عزاداری منحصربفرد یزدی‌ها به این استان سفر می‌کنند.

رجائی فرد افزود: در این بین ۶۰ راهنمای گردشگری هم به‌صورت رایگان این گردشگران را همراهی خواهند کرد و این حرکت به گونه‌ای ادای نذر راهنمایان گردشگری در ایام محرم است.

او اظهار داشت: حضور گردشگران خارجی در مراسم عزاداری یزد از ۱۵ سال پیش بدون هیچگونه تبلیغ و بزرگنمایی توسط تعدادی از راهنمایان گردشگری همراه با دبیرخانه حسینیه ایران و جامعه هتلداران در بافت قدیم یزد آغاز شد.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی-معنوی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد افزود: این حرکت از یک و دو توریست شروع شد تا به یک گرو بزرگ رسید و کم کم این حرکت تبدیل به یک موجی عظیم شد و در نهایت در سال ۹۵ به عنوان کمیته گردشگری مذهبی معنوی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

این گروه با هدف انعکاس جلوه‌های مثبت ایران و اسلام به جهانیان و مقابله با ایران و اسلام هراسی در استان یزد فعالیت دارد.

انتهای پیام/ غ

تور محرم در یزد رایگان است

برچسب ها: محرم ، گردشگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار