سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در پیامی فرارسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

باسمه تعالی

اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

تاسوعا و عاشورا، یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان‌های پاک‌دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند. آن اسوه‌های عشق و آزادگی که نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومت‌شان در تاریخ جاودانه گردید و سرلوحه زنده‌دلان و نیک‌سیرتان قرار گرفت.

عــاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی حسین (ع) و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می‌شود. کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می‌کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد.

عـاشورا در طول قرن‌ها پس از واقعه کربلا همواره نماد آزاداندیشی و روشن‌فکری اسلامی بوده است و هـمواره آمـوخته است که در ماجرای دفاع از دین، بصیرت بیش از خصلت‌های دیگر، برای انسان لازم است. بـرای حفظ دین باید فداکاری کرد، در راه قرآن از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق و باطل، همه باید در یک صف قرار گیرند.

امـروز فرهنگ عاشورایی چنان در عـمق جان‌ها و دل‌ها اثر گذاشته که همه ساله در این روزها، اوج عـشق و اخلاص نسبت به اسوه جهاد و شهادت حسین بن علی (ع) به نمایش گذاشته می‌شود.

ایـنجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام شهادت سالار آزادگان جهان و سـید و سرور شهیدان اسلام، امام حـسین (ع) را که یادآور رشـادت‌ها و مظلومیت‌های خاندان پاک رسالت است، به تمامی مسلمانان و عاشقان اهل بیت (ع) به ویژه همکاران، فرهنگیان و دانش آموزان عزیز تسلیت عرض می‌نمایم.

صادق نیسی گمراوی، سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز

انتهای پیام/گ

پیام تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورا حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.