مردم دارالمومنین همدان در روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با راه اندازی دستجات سینه زنی و زنجیرزنی به عزاداری و سوگواری پرداختند.

همدان در روز عاشورای حسینی غرق ماتم و اندوه شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) امروز سه شنبه مصادف با روز عاشورا در جای جای استان شهید پرور همدان هیات‌های سینه زنی و زنجیرزنی به راه انداخته و با شور حسینی، شعور دینی و مذهبی خود را به نمایش گذاشته اند.

حضور پرشور جوانان در کنار پیرغلامان حسینی که عمری را در ارادت و محبت به اهل بیت پیامبر(ص) سپری کرده‌اند در قالب دسته‌های عزاداری این پیام امام معصوم را تاکید می‌کنند که همانا از شهادت حسین (ع) حرارتی در قلوب شیعیان است.

مردم شهیدپرور همدان برای شرکت در تجمع عزاداران حسینی همانند سال‌های گذشته پای پیاده خود را به خیابان‌های اصلی شهر همدان رساندند، تا با اشک‌های خود مرهمی بر جراحات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشند.

امروز تمامی مناطق استان همدان سیاهپوش است و عاشقان اهل بیت(ع) در این دیار علاوه بر حضور پرشور در مراسم عزاداری و اطعام مردم، نذر خویش را نیز ادا می کنند.

شب گذشته نیز در مساجد، حسینیه ها و سایر اماکن مذهبی استان همدان آیین های عزاداری شب عاشورا برپا بود و سخنرانان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این آیین ها مردم را با سیره و راه و روش اهل بیت (ع) آشنا کردند و با مرثیه سرایی بر شور عزاداری های مردم استان افزوده اند.

توزیع نذری بین نیازمندان و هیات های عزادار، آیین های روضه خوانی در مجالس، حسینیه ها ، تکایا و مساجد سطح استان از دیگر برنامه های مردم همدان در روز عاشورای حسینی است.

انتهای پیام/د

 سوگواری باشکوه مردم همدان در روز عاشورا

برچسب ها: محرم98 ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار