عطا محمد نور خواستار تحریم انتخابات شد و تاکید کرد که ما خودمان صلح را می آوریم.

ما با طالبان صلح می کنیم و در برابر افراد لجوج سلاح بر می داریم/ انتخابات مهندسی شده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال عطا محمد نور، رئیس اجرائی حزب جمعیت اسلامی افغانستان و از رهبران ارشد جهادی این کشور خواستار تحریم انتخابات شد و تاکید کرد که ما خودمان صلح را می آوریم و با طالبان مصالحه می کنیم.

وی که به همراه برخی چهره های سیاسی از جمله یونس قانونی، احمد ولی مسعود، جنرال بسم الله محمدی به ولایت هرات سفر کرده و میهمان امیرمحمد اسماعیل خان، رهبر جهادی جنوب – غرب افغانستان است افزود: در صورت روی کار آمدن صلح، انتخابات سراسر غلط، تقلب و فساد برچیده می شود.

عطا محمد نور اضافه کرد که مهمترین مساله افغانستان صلح است که باید از طریق مردم افغانستان آورده شود.

به گفته وی، ترامپ مجددا به مذاکرات صلح با طالبان باز خواهد گشت زیرا آمریکا نمی‌خواهد ده‌ها سال دیگر در افغانستان باقی بماند و به همین خاطر دوباره گفتگوهای صلح از سر گرفته می شود.

این چهره مطرح سیاسی افغانستان خطاب به فرماندهان جهادی غرب افغانستان گفت: «ما می‌خواهیم خودمان صلح را بیاوریم؛ نمی‌خواهیم دیگران برای ما تصمیم بگیرند؛ اگر لجاجت کردند، در برابرشان سلاح بر خواهیم داشت؛ ما این پتانسیل را داریم و می‌توانیم.»

وی ادعا کرد که انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به صورت کاملا مهندسی شده آماده برگزاری است و به آرای درست و سالم مردم توجهی نمی شود.

عطا محمد نور از مردم خواست انتخابات های گذشته را به یاد بیاورند و با این تجربیات از شرکت در انتخابات پیش رو پرهیز کنند.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ 6 میزان/ مهر سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.