تئاتر نَقل سرخ در همدان به روی صحنه می‌رود

نمایش "نَقل سرخ" که روایتگری مَشکی آب از واقعه کربلاست، در تالار فجر این استان به روی صحنه می‌رود.

تئاتر نَقل سرخ در همدان به روی صحنه می‌رودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدرضا باباخانیان، سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان،گفت: نمایش "نَقل سرخ" با مضمون مذهبی، که روایت شهادت حضرت عباس (ع) از زبان یک مَشک آب است به نمایش در خواهد آمد.

او با بیان اینکه تعداد عوامل این نمایش مذهبی  ۱۰ نفر هستند افزود: آرش عباسی نویسنده و مصطفی کرمی راسخ کارگردانی این اثر را بر عهده دارند و ۶ بازیگر در این نمایش ایفای نقش دارند. 

سرپرست واحد نمایش حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه این نمایش از ۲۳ تا ۲۹ شهریور و رأس ساعت ۱۹ روی صحنه می‌رود، افزود: در نخستین اجرا که همزمان با مراسم افتتاحیه و امضای پوستر است، پیشکسوتان تئاتر استان نیز حضور خواهند داشت.

باباخانیان تئاتر مذهبی را از نیاز‌های مهم جامعه دانست و ادامه داد: بیان مفاهیم مذهبی و اعتقادی از شاهراه هنر، بسیار موثر و حائز اهمیت است که این خلاء در استان به چشم می‌خورد و حوزه هنری امسال علاوه بر اینکه تئاتر "نَقل سرخ" را در ماه محرم اجرا خواهدکرد ، در ۱۴ خرداد ماه امسال هم  به مناسبت رحلت معمار کبیر انقلاب ، همزمان دو نمایش خیابانی در پیاده راه امام خمینی (ره) اجرا کرد.

انتهای پیام/ب

تئاتر نَقل سرخ روایتگری واقعه کربلا

برچسب ها: محرم ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.