مدیرکل انتقال خون اصفهان گفت: عزاداران این استان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی هزار و ۶۰۰ واحد خون در قالب طرح نذر خون اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مجید زینلی مدیرکل انتقال خون اصفهان با اشاره به اجرای طرح نذر خون عنوان کرد : روز عاشورای حسینی مردم عزادار استان ۸۵۰ واحد و تاسوعا ۷۵۰ واحد خون پلاکت و پلاسما اهدا کردند که هزار و ۷۰ واحد از خون‌های اهدایی مربوط به شهرستان خمینی‌شهر بوده است.

مدیرکل انتقال خون اصفهان افزود: طرح نذر خون از اول محرم در استان آغاز شد و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و موکول‌کردن ادای نذر خون به روز‌های پس از تاسوعا و عاشورا اشکال شرعی ندارد.

او با اشاره به  فعالیت ۶ پایگاه در روز‌های تاسوعا و عاشورا برای پذیرش نذر خون از سوی عزاداران  اظهار کرد :اهدای خون در روز‌های تاسوعا و عاشورا نسبت به پارسال افزایش  ۱۰ درصدی داشته است.

زینلی اضافه کرد: پایگاه‌های اهدای خون در دهه اول محرم در میدان خواجو اصفهان، خمینی‌شهر، کاشان، خوانسار، نجف‌آباد، شهرضا و گلپایگان فعال بوده است.

گفتنی است به طور میانگین روزانه ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه می‌کنند و این منطقه رتبه چهارم را در بین استان‌ها در این زمینه دارد.

۹۶.۵ درصد اهداکنندگان خون در استان اصفهان را مردان و ۳.۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهد.
 
انتهای پیام/س

 

طرح نذر خون در استان اصفهان

برچسب ها: اخبار سلامت ، محرم 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار