در شورای آموزش و پرورش استان از سند تحول یک ساله آموزش و پروش استان و برنامه سه ساله راهبردی آموزش و پرورش استان رونمایی شد.

رونمایی از سند تحول آموزش و پرورش استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،رفیعی، مدیر کل آموزش و پرورش استان در شورای آموزش و پرورش با اشاره به بند۲ قانون سال ۹۵ مجلس شورای اسلامی و در مورد تاسیس آموزشگاه‌های آزاد علمی  و موسسات آموزش زبان و مراکز پیش دبستانی بر عهده آموزش و پرورش است و مجوز این موسسات از طرف آموزش و پرورش قابل پیگیری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به برنامه تقویت بنیه علمی مدارس دولتی استان اشاره کرد و افزود: این برنامه با ۱۲۱۲ بند و با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان در صورت همکاری استانداری اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به آمادگی ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه با ۹ هزار و ۱۰۴ کلاس درس در استان گفت: ۹۸ درصد از دانش آموزان استان تحت پوشش تحصیلی هستند

رفیعی از بهره برداری ۱۳ آموزشگاه جدید با ۶۹ کلاس درسی خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به توزیع ۱۰۰ درصدی کتاب‌های درسی دوره ابتدایی گفت: ۹۰ درصد کتب دوره متوسطه و ۷۵ درصد کتاب‌های فنی حرفه‌ای استان نیز آماده توزیع بین دانش آموزان است.

رفیعی افرود: امسال در استان از مدارس خشتی و گلی خبری نخواهد بود و همچنین در استان ۱۲۱ مدرسه با ۳۴۰ کلاس درس استاندارد سازی شده است.

مدیر کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان گفت امسال ۱۷ آموزشگاه با ۲۳ چشمه سرویس بهداشتی اصلاح و نوسازی شده است.

او ۱۷۲ آموزشگاه با ۴۸۶ چشمه سرویس بهداشتی نیاز به نوسازی و بازسازی دارد که بر اساس برآورد‌ها نیازمند ۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان اعتبار است.

رفیعی تعداد دانش آموزان امسال استان را با ۳ و ۶ دهم درصد افزایش نزدیک ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به همکاری با سپاه انصار المهدی اشاره کرد و افزود در طرح هجرت۳ و با همکاری سپاه استان با ۱۱۰ میلیون تومان به زیباسازی مدارس روستایی اقدام شده است.

او با تاکید بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس ۸ میلیارد ریال برای مدارس اختصاص یافته است افزود: در زمینه لوازم ورزشی مدارس نیز امسال ۴۰۰ میلیون تومان لوازم برای تجهیز ورزشی مدارس خریداری شده است.

صفری تعداد مدارس کانکسی استان را ۱۳ مدرسه عنوان کرد و افزود:۸ مدرسه با ۱۸۲ دانش آموز نیز فاقد سرویس بهداشتی است که نیازمند ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار است.
 
انتهای پیام/ن
 

برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.