رئیس جمهوری اسلامی افغانستان طی سخنانی تاکید کرد که میزان صادرات و واردات این کشور باید تغییر کرده و روند صادرات افزایش یابد.

 

در ۱۸ سال گذشته ما یک کشور وارداتی بودیم اما اکنون صادرات می کنیم/ در 10 سال آینده، صادرات ما باید پنج برابر واردات ما گرددبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر روز گذشته در مراسم ارسال نخستین محموله تجاری این کشور به چین گفت: در ۱۸ سال گذشته ما یک کشور وارداتی بودیم اما اکنون صادرات می کنیم.

رئیس جمهور افغانستان گفت: امروز شروع روند تحول افغانستان را از یک کشور وارداتی به صادراتی تبریک می گویم؛ هجده سال گذشته، تنها واردات داشتیم بدون اینکه یک طرح واضح برای صادرات داشته باشیم.

اشرف غنی افزود: اکنون زراعت کشور اقتصاد محور شده و چیزی را تولید می کنیم که بازار داشته باشد. این کار موجب کاریابی عظیم نیزمی شود.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که در آینده، میلیون ها تُن تولیدات افغانستان به شرق میانه برسد. غنی اضافه کرد: گمرکات ما به اصلاحات نیاز دارند، عواید و مصارف ما باید بیلانس متوازن داشته باشند. ما مملکتی بودیم که تمام مصارف ما، متکی به کمک های خارجی بود و نیاز داشتیم تا وضعیت را تغییر بدهیم.

اشرف غنی افزود: در چهار سال آینده باید بیلانس صادرات و واردات تغییر کند و در 10 سال آینده، صادرات ما پنج برابر واردات ما گردد.

انهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.