معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: شمار دانش آموزان مقطع ابتدایی استان نسبت به پارسال ۱.۵ درصد افزایش داشته، که مهمترین عامل آن مهاجرت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، گفت: شمار دانش آموزان مقطع ابتدایی این استان نسبت به پارسال حدود ۱.۵ درصد افزایش داشته، که مهاجرت اولین عامل در افزایش تعداد دانش آموزان این مقطع است.

او ادامه داد: در سال تحصیلی قبل شمار دانش آموزان ابتدایی این استان ۷۳۵ هزار و ۷۶۹ نفر بود که این تعداد امسال تاکنون به ۷۴۴ هزار و ۸۱۳ نفر افزایش یافته و همچنان ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این افزایش تا آغاز سال تحصیلی جدید پنج تا هفت درصد پیش بینی می‌شود.

حقیقی افزود: زاد و ولد پس از مهاجرت دومین عامل در افزایش شمار دانش آموزان این مقطع محسوب می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به شرایط مهاجرت پذیری خراسان رضوی به ویژه مشهد، شاهد افزایش حاشیه نشینی و افزایش شمار دانش آموزان این مناطق هستیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با این حال پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی این استان ۹۸.۱ درصد است که نشان از پوشش مناسب در این مقطع دارد.

خراسان رضوی دارای یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور می‌باشد.

انتهای پیام//ج.ر
 

خراسان رضوی دارای یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.