هرساله با فرارسیدن موسم دل انگیز راهپیمایی اربعین حسینی، همه برای برگزاری باشکوه این اجتماع چشم نواز مهیا می‌شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هر لحظه به اربعین اباعبدالله الحسین (ع) نزدیک‌تر می‌شویم و جوش و خروش دلسوختگان مظلوم دشت کربلا بیش‌تر می‌شود، پا‌های پیاده در دل بیابان‌های سوزان خوزستان در مسیری قدم می‌زنند که در پایان آن سید و سالار شهیدان و قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل العباس (ع) آماده استقبال از آن‌ها هستند.

کربلایی که یک روز با شمشیر و تازیانه از مهمان و اولاد پیامبر (ص) پذیرایی کرد، حالا میزبانی، چون حضرت عشق (ع)، شفیع روز محشر و جگرگوشه ام ابیها حضرت فاطمه الزهرا (س) دارد و به سلام عاشقان و زائران پاسخ می‌دهند.

استقرار مواکب در جاده طریق الحسین (ع) /نگرانی برای تامین سوخت خودرو‌ها و مواکب وجود ندارد

این دشت اگر روزی دشت بلا بود، هم اکنون مامن و ماوای عاشقان و شیعیان است، سرزمینی که در آن به آرامش می‌رسند، زائران سر به آستانش که می‌گذارند، گویی غم‌های عالم سرازیر می‌شوند و بار می‌بندند.

در مرز‌های خوزستان، مواکب زیادی برپا شده اند تا خادمان زائران اربعین حسینی از راه دور و با خدمت به زوار به امام خود لبیک بگویند.

راه اندازی اندازی صد‌ها موکب مردمی و خودجوش قیمتی دارد که فقط مظلوم کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قیمتش را می‌داند و بس.

استقرار مواکب در جاده طریق الحسین (ع) /نگرانی برای تامین سوخت خودرو‌ها و مواکب وجود ندارد

به منظور بررسی آخرین وضعیت مواکب اربعین حسینی و همچنین نحوه سوخت رسانی به خودرو‌های زائران با رییس عتبات عالیات خوزستان و مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان (منطقه اهواز) گفتگو کردیم.

خدمات رسانی ۷۰۰ موکب اربعین حسینی در مرز‌های خوزستان

حجت الاسلام سید محمود موسوی رییس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: مواکب از ابتدای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در مرز‌های شلمچه و چذابه برپا شده اند.

او افزود: زمین‌هایی که پارسال به متقاضیان برپایی موکب واگذار شده بود، امسال فعال هستند و به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: ۴۰۰ موکب در مرز شلمچه و ۳۰۰ موکب در مرز چذابه فعال هستند و با ۳ وعده غذایی صبحانه، نهار، شام و آب شرب بسته بندی و معدنی، میوه، انواع شربت و همچنین میان وعده از زائران پذیرایی می‌نمایند.

استقرار مواکب در جاده طریق الحسین (ع) /نگرانی برای تامین سوخت خودرو‌ها و مواکب وجود ندارد

این مقام مسئول با بیان اینکه تردد در مرز‌های خوزستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۴ هزار نفر افزایش یافته است، تصریح کرد: تمامی مایجتاج برای پذیرایی زائران با کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

رییس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان اذعان داشت: خوشبختانه تاکنون با کمبود مواد غذایی مواجه نشده ایم و مردم بصورت خودجوش پای کار هستند و به گرمی از زائران پذیرایی می‌کنند.

استقرار مواکب در جاده طریق الحسین (ع) /نگرانی برای تامین سوخت خودرو‌ها و مواکب وجود ندارد

ثبت درخواست برپایی مواکب اربعین در سامانه اربعین

حجت الاسلام سید محمود موسوی رییس سازمان عتبات عالیات استان خوزستان بیان کرد: امسال دستورالعملی از سوی سازمان عتبات عالیات کشور مبنی بر ثبت تقاضای برپایی موکب در سامانه اربعین صادر شد و متقاضیان برپایی موکب‌های اربعین در این سامانه ثبت نام کردند.

او افزود: به موجب این دستورالعمل، تمامی افرادی که توانایی برپایی و اداره موکب را داشتند، در سامانه اربعین ثبت نام کردند که استان خوزستان از نظر تعداد درخواست موکب، رتبه اول در کشور را از آن خود کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه استقبال و درخواست مردم برای برپایی موکب نسبت به سال‌های قبل افزایش یافت، بیان داشت: تمامی موکب‌های ثبت نام شده، شناسنامه دار هستند.

استقرار مواکب در جاده طریق الحسین (ع) /نگرانی برای تامین سوخت خودرو‌ها و مواکب وجود ندارد

استقرار ۲ جایگاه سوخت سیار در پایانه مرزی چذابه

نعمت اله نجفی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان (منطقه اهواز) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در جلساتی که درخصوص تامین سوخت برگزار شد، با همکاری استانداری خوزستان و نهاد‌های مربوطه، در نزدیکی مرز چذابه، ۲ دستگاه جایگاه سوخت سیار مستقر شده تا سوخت موردنیاز اتوبوس‌هایی که به زائران اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهند به صورت شبانه روزی تامین شود.

او درخصوص میزان توزیع سوخت افزود: از نظر میزان تامین سوخت محدودیتی وجود ندارد، چراکه همزمان با آغاز همایش عظیم ارهپیمایی اربعین حسینی، مصرف سوخت در شهرستان سوسنگرد ۲ برابر می‌شود.

استقرار مواکب در جاده طریق الحسین (ع) /نگرانی برای تامین سوخت خودرو‌ها و مواکب وجود ندارد

نجفی اظهار داشت: براساس پیش بینی‌های انجام شده، استقبال زائران برای سفر به عتبات عالیات افزایش خواهد یافت و به همان میزان نیز سوخت موردنیاز نیز تامین خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: به منظور رفاه حال زائران و رانندگان اتوبوس که کار انتقال زائران به استان خوزستان و مرز چذابه را بر عهده دارند، کارت سوخت یارانه‌ای تعلق گرفته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خوزستان (منطقه اهواز) اذعان داشت: جایگاه‌های سوخت سیار، از اواخر شهریورماه در مسیر پایانه مرزی چذابه مستقر شده اند و فعالیت خود را آغاز کرده اند و تا پایان ماه صفر فعال هستند.

تامین گاز موکب‌های مستقر در مرز چذابه

او درخصوص سایر خدمات این شرکت در ایام اربعین تصریح کرد: همچنین با تفاهماتی که با شرکت گاز داشته ایم، شرکت‌های ایران پرسی گاز، بوتان گاز، پاسارگاز با تامین سیلندر‌های گاز به منظور پخت غذا در موکب‌ها درحال خدمت رسانی به زائران اربعین هستند.

نعمت اله نجفی بیان کرد: در ورودی خوزستان از سمت پل زال تا اندیمشک، شوش، شاوور و نهایتا مسیر اهواز به چذابه تمامی جایگاه‌های سوخت موظف به سوخت رسانی با نرخ یارانه‌ای به زائران هستند.

او تامین سوخت ماشین آلات شرکت‌های متولی پروژه‌های مربوط به اربعین حسینی را از دیگر خدمات شرکت فرآورده‌های نفتی خوزستان عنوان کرد.

او تاکید کرد؛ هیچگونه مشکلی برای سوخت خودرو‌ها وجود ندارد و زائران و موکب داران نگران تامین سوخت نباشند.

گزارش از ملیحه گریزی نسب

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.