رشد ۱۳۱ درصدی صلح وسازش در استان کرمان

رییس شورای قضایی استان کرمان گفت: صلح و سازش در پنج ماهه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۱۳۱ درصدی صلح وسازش در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان در جمع خبرنگاران به آمار بالای صلح و سازش استان کرمان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ هزار و ۹۶۳ فقره پرونده در شعب شورا‌های حل اختلاف استان کرمان از طریق صلح و سازش به پایان رسیده است.

او افزود: تعداد ۶۰۰ زندانی با اخذ رضایت شکات، از زندان‌های استان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته اند.

موحد با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌ها و صفات ارزشمند مردم دیار کریمان داشتن روحیه صبر، ایثار و گذشت است، گفت: طی دو سال گذشته تا به امروز با رضایت اولیای دم، ۳۷ نفر محکوم به قصاص نفس در استان کرمان از اعدام رهایی یافتند.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان با اعلام اینکه کرمان یکی از استان‌های پیشگام در امر صلح و سازش در کشور است، عنوان کرد: طی سال جاری یک هزار و ۳۰ فقره پرونده از طریق مصالحه در شعب حل اختلاف زندان، منتهی به صلح و سازش شده است

او بیان داشت: طی پنج ماهه گذشته سال ۹۸ تعداد ۶۳ هزار و ۱۰۲ فقره پرونده وارد شعب شورا‌های حل اختلاف استان کرمان شده و در مقابل ۶۲ هزار و ۴۲ فقره پرونده مورد رسیدگی و مختومه شده است.

انتهای پیام/ح

رشد بالای صلح وسازش در بین کرمانی ها

برچسب ها: دادگستری ، صلح و سازش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار