پنج شکارچی در دشتستان و چهار شکارچی در شهرستان دشتی در دام افتادند.

۹ شکارچی متخلف در استان بوشهر دستگیر شدندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دشتستان در پاسگاه محیط بانی شهید محمدی بخش بوشکان پنج متخلف شکار و صید در منطقه شکارممنوع کوه سیاه را دستگیر کردند.

فرهاد قلی نژاد افزود: ماموران از این شکارچیان دو قبضه سلاح ساچمه زنی و لاشه ۱۲ قطعه تیهو نیز کشف کردند.

او با دعوت از مردم برای حمایت از محیط زیست بیان کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و هر کسی در طبیعت گام برمی‌دارد باید حافظ آن باشد، در سال‌های گذشته سعی شده مناطق استان به خوبی پایش شود و این پایش در کنار همکاری جوامع محلی مطابق آماربرداری‌های صورت گرفته باعث افزایش تعداد زیستمندان این مناطق شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنین به دستگیری چهار متخلف شکار در شهرستان دشتی اشاره کرد و گفت: یگان حفاطت محیط زیست دشتی با همکاری پلیس این شهرستان، ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز، در ماموریتی مشترک در حاشیه رودخانه مُند موفق شدند چهار شکارچی غیرمجاز پستانداران وحشی را دستگیر کنند.

قلی نژاد بیان کرد: از این افراد، یک قبضه اسلحه گلوله زنی جنگی به همراه ۹ عدد فشنگ، یک قبضه اسلحه ۵ تیرپران و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول و یک راس گراز وحشی و دو سر خرگوش کشف و ضبط شد.

او گفت: این شکارچیان متخلف به دادگستری دشتی معرفی شدند.

انتهای پیام/ک

دستگیری ۹ متخلف شکار در استان بوشهر

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.