قاضی دوستدار محیط زیست در خورموج ارائه خدمات رایگان در محیط زیست را به عنوان جریمه شکارچی متخلف در نظر گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصطفی رشیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی گفت: پس از دستگیری یک متخلف شکار و صید غیرمجاز و کشف ۹ قطعه تیهو به همراه آلات و ادوات صید از وی، فرد متخلف با شکایت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشتی حبس شد و  قاضی با توجه به اجرای سیاست زدایی قوه قضائیه، رای داد این متخلف به جای حبس شدن، در محیط زیست رایگان فعالیت کند.

 رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم در این زمینه گفت: حکم صادر شده برای متخلف شامل صد ساعت خدمات عمومی رایگان در محیط زیست شهرستان دشتی است که دست کم باید ۳۶ ساعت آن به صورت همراهی محیط بانان در مناطق حفاظت شده باشد تا با حضور در محل با سختی و مشکلات کار محیط‌بانان و وظیفه قانونی آن‌ها آشنایی پیدا کند.

سیروس کرمی افزود: همچنین متخلف باید جزوه‌ای از محل زندگی پرنده صیدشده در دو فصل سرد و گرم سال، نحوه زندگی و کوچ آنان، یا اطلاعاتی درباره نوع تغذیه آنان، مدت عمر، بیماری‌های خاص، تاثیر شکار انسان بر انقراض احتمالی نسل پرنده شکارشده تهیه کند.

وی با قدردانی از امین اله انصاری قاضی دوستدار محیط زیست بیان کرد: این دومین حکم زیست محیطی این قاضی است و امیدواریم که صدور چنین رای‌هایی بتواند باعث گسترده شدن فرهنگ زیست محیطی شود.

انتهای پیام/ک

رای زیست محیطی قاضی شهرستان دشتی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.