مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۱۶۰۰ تن تخم مرغ خوراکی با نظارت‌های دقیق اداره کل دامپزشکی استان به کشور‌های عراق و عمان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۱۳۹۸ که سال رونق تولید نامگذاری شده است و در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، از خرداد ماه سال‌جاری و با آغاز روند صادرات تخم‌مرغ خوراکی تا پایان مرداد ماه یک میلیون و ۶۴۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم تخم‌مرغ خوراکی از واحد‌های مجاز بسته‌بندی و تحت نظارت اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی پس از انجام آزمایشات لازم، امور مربوطه و نظارت‌های بهداشتی، به مقصد کشور‌های عراق و عمان صادر شده است.

او افزود: این مقدار صادرات با صدور ۷۷ فقره گواهی بهداشتی صادر شده توسط اداره قرنطینه و امنیت زیستی این اداره کل صورت پذیرفته است.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار داشت: این مقدار تخم مرغ خوراکی از طریق گمرکات استان‌های آذربایجان‌شرقی، خوزستان، کردستان و هرمزگان صادر می‌شود.

بهداد افزود: ۶ شرکت و واحد بسته‌بندی تخم‌مرغ در استان که دارای پروانه بهداشتی از اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی هستند و نسبت به اخذ مجوز و تائیدیه اتحادیه مرغ تخمگذار میهن اقدام کرده‌اند، در زمینه صادرات تخم‌مرغ خوراکی فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/ش

۱۶۰۰ تن تخم‌مرغ از آذربایجان‌شرقی به عراق و عمان صادر شد

برچسب ها: کشاورزان ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.