رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: خودرو‌های دودزا و آلاینده محیط زیست دارای سهم ۸۰ درصدی از آلودگی هوای مشهد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد پذیرا رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به برخورد با متخلفان زیست محیطی گفت: در پنج ماهه نخست امسال، از طریق بازدید‌ها و گشت‌های مختلف زیست محیطی، بیش از ۱۷ هزار تخلف زیست محیطی در شهر مشهد شناسایی شد و سه هزار و ۸۲۲ خودروی دودزا به تعمیرگاه منتقل شدند.
 
او افزود: کلانشهر‌های کشور از جمله شهر مشهد با معضل آلودگی هوا به عنوان چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا مواجه هستند و ابعاد مختلف زندگی شهروندان تحت الشعاع این خطر زیست محیطی قرار گرفته است.
 
پذیرا عنوان کرد: همین موضوع باعث شده تا برخورد با منابع آلاینده‌های زیست محیطی به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.
 
رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد با بیان سهم منابع آلاینده از آلودگی هوای مشهد گفت: در پنج ماهه نخست سال ۹۸، خودرو‌های دودزا و آلاینده محیط زیست ۸۰ درصد، پسماند تولید شده در شهر ۸ درصد، آلودگی صوتی ۸ درصد، آلودگی نوری ۲ درصد و سایر آلاینده‌ها دو درصد کل آلودگی‌های زیست محیطی شهر مشهد را تشکیل داده‌اند.
 
پذیرا با اشاره به اینکه از تعداد کل تخلف‌های زیست محیطی صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۴ هزار مورد مربوط به خودرو‌های دودزا بوده است، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار دستگاه فاقد معاینه فنی بودند که اخطار تهیه معاینه فنی به آن‌ها ابلاغ شد و بیش از ۳۰۰۰ خودرو به دلیل دودزا بودن به تعمیرگاه منتقل شدند تا با تعمیرات لازم از ایجاد آلودگی بیشتر در سطح شهر مشهد جلوگیری شود.
 
انتهای پیام/ف.ب
 
برخورد با ۱۷ هزار تخلف زیست محیطی مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار