فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اردبیل:

آتش سوزی اراضی روستای کرین خلخال مهار شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مهار آتش سوزی در اراضی روستای کرین واقع در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد مجرد، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با تلاش پنج ساعته محیط بانان پاسگاه محیط بانی لرد و ساکنان محلی، آتش سوزی اراضی روستای کرین واقع در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال مهار شد.

او افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال با اقدام بموقع و با استفاده از لوازم مهار آتش از جمله روت فایر، دستگاه آب پاش و آتش کوب از گسترش آتش سوزی جلوگیری نمودند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به آتش سوزی چهار هکتاری در این منطقه اضافه کرد: علت آتش سوزی در دست بررسی است و همکاری مردم در عدم روشن کردن آتش در طبیعت و اطمینان از خاموشی آن می‌تواند کمک شایانی به حفظ محیط زیست و پیشگیری مؤثری در عدم وقوع آتش سوزی‌ها در مراتع و اراضی ملی باشد.

منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال با مساحت ۸۸ هزار هکتار در جنوب استان اردبیل واقع شده و به عنوان بزرگترین منطقه حفاظت شده تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال

برچسب ها: محیط زیست ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.