مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: یگان حفاظت محیط زیست در بررسی که از منزل یک شکارچی متخلف داشت مقداری گوشت گور خر و یک قبضه سلاح شکاری را کشف کردند.

کشف یک لاشه گورخر در منزل شکارچی متخلف بردسکنیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس گزارش‌های مردمی مبنی بر شکار یک گورخر توسط یک شکارچی متخلف موضوع در دستور کار ماموران محیط زیست قرار گرفت و پس از تحقیقات کامل و اخذ اجازه از مقامات قضایی ماموران وارد منزل این متخلف شدند و این مکان را مورد بازرسی قرار دادند.
 
او ادامه داد: در بازرسی که ماموران ما داشتند مقداری گوشت گورخر ایرانی و یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با توجه به انکار‌های اولیه این متخلف درباره تعلق گوشت کشف شده به یک گورخر ایرانی، اما آزمایش‌هایی که در بانک ژن استان صورت گرفت مشخص شد که این لاشه گوشت مربوط به یک گونه گورخر ایرانی است.

همتی ضمن اشاره به اینکه در این خصوص پرونده تخلف تشکیل و فرد متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی شهرستان معرفی شده است، افزود: با توجه به اینکه این گونه احتمالا در سمنان شکار شده است، تحقیقات بیشتر در این زمینه ادامه دارد.

او  تصریح کر: این گونه گورخر در لیست IUCN جزء گونه‌هایی از حیوانات در حال انقراض است که به استناد مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی محیط زیست بهای ضرر و زیان هر راس گورخر ایرانی ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده و متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده بابت شکار این گونه، از جنبه حقوقی جرم مستند به بند الف ماده ۱۲ قانون شکار و صید به مجازات حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی محکوم خواهد شد.
 
انتهای پیام// د.ف
 

شکارچی متخلف در چنگال قانون

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.