یک مقام آمریکایی در سخنانی از اظهارات تهدیدآمیز رئیس‌جمهور این کشور علیه عاملان حمله به تاسیسات نفتی عربستان عقب‌نشینی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، رئیس دفتر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی از اظهارات تهدیدآمیز ترامپ علیه عاملان حمله به تاسیسات نفتی عربستان عقب‌نشینی کرد.

ترامپ ساعاتی قبل در توئیتی که به نوشته سی‌ان‌ان احتمالا به ایران یا متحدان این کشور اشاره داشت، مدعی شد: « تامین نفت عربستان سعودی هدف حمله قرار گرفته است. دلیلی وجود دارد که باور کنیم مقصر را می‌شناسیم. آماده شلیک هستیم، اما اقدامات بعدی بستگی به راستی آزمایی دارد. با این حال منتظر می‌مانیم تا از پادشاهی سعودی بشنویم که آنها چه کسی را مقصر این حمله می‌دانند و تحت این شرایط پیش خواهیم رفت.»

این مقام آمریکایی با اشاره به این توئیت ترامپ و در توجیه آن گفته است که فکر می‌کند «آماده شلیک» عبارت گسترده‌ای است.

ادعای ترامپ و مقامات آمریکایی علیه ایران در حالی بیان می‌شود که یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در بیانیه‌ای مسئولیت حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان را بر عهده گرفت.

او در این بیانیه اعلام کرده بود: نیروی هوایی یمن عملیاتی گسترده بوسیله ۱۰ پهپاد به انجام رساند که طی آن دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» (متعلق به شرکت آرامکو) در شرق عربستان هدف گرفته شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
هی پنس: چرا؟ کپی رایت را بدون اجازه انجام میدهید؟؟
عبارت"آماده شلیک"شما که توسط ترامپ اظهار شده چند سال قبل توسط ایران مطرح شد با عبارت"آتش به اختیار" یعنی همان کاری که با "گلوبال هاوک آمریکا" با داشتن اختیار شلیک کردیم..............................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ خ
آخرین اخبار