مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: ۲۱ نقطه حادثه خیز اولویت دار استان نیازمند ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایمن سازی است که در دستور کار قرار دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: بیشترین دلیل تصادفات استان خستگی رانندگان و عدم توجه به جلو و انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است.

او افزود:  ریسک کردن برخی راننده ها، گرانی قطعات و تعمیرات خودرو و در نتیجه ترکیدن لاستیک، استاندارد نبودن خودرو‌ها و وجود سوخت کش‌ها در محور‌های اصلی و سرعت بیش از حد آن‌ها مهمترین دلیل تصادفات به شمار می‌رود.

شهامت با اشاره به اینکه ۲۹ نقطه پرتصادف و ۴۹ نقطه مستعد تصادف در استان وجود دارد که هفت مورد رفع شده و هفت مورد در حال رفع شدن است، بیان کرد: ۲۱ نقطه حادثه خیز اولویت دار استان نیازمند ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایمن سازی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: یکی از اقدامات کم هزینه که می‌تواند در رفع خستگی راننده و کاهش تصادفات تاثیر داشته باشد، ایجاد استراحتگاه‌های بین راهی است.

او با اشاره به اینکه  در حال حاضر ۲۷ مجتمع بین راهی در استان داریم و ۶ باب هم در دست احداث است افزود: با این وجود هنوز نیاز به احداث ۵۰ استراحتگاه در جاده‌های کویری است که کار اجرایی آن آغاز شده و نیازمند تقویت اعتبارات جهت تسریع است.

شهامت بیان کرد: تا پایان امسال ۱۰۴ کیلومتر شیب شیروانی در استان ایجاد خواهیم کرد، اما برای تکمیل این پروژه باید ۱۱۶۸ کیلومتر شیب شیروانی ایجاد شود.

۴۵ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها

سرهنگ رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد تصادفات جاده‌ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد، ادامه داد: متاسفانه برخی خودرو‌های دولتی هم در جاده‌ها دچار حادثه می‌شوند، به طوری که از ابتدای امسال ۳۱ از تصادفات مربوط به خودرو‌های دولتی است.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد فوتی‌ها در سر صحنه تصادف، ۴۷ درصد در بیمارستان و سه درصد در حین انتقال به بیمارستان فوت کردند، گفت: حدود ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت به دلیل واژگونی بوده است.

رضایی با بیان اینکه حدود ۱۷ هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد که ۱۱ هزار کیلومتر آن آسفالته است، اظهار کرد: بیش از ۹۱ درصد متوفیان حوادث رانندگی در استان مربوط به حوادث جاده‌ای است.

 میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این جلسه تاکید بر توجه دستگاه‌های اجرایی به موضوعات فرهنگی و فرهنگ سازی از طریق رسانه‌ها اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی نیازمندی‌ها در این زمینه را احصا کنند و بعد از تلفیق، صدا و سیما این‌ها را به صورت تجمیعی در برنامه‌های مختلف فرهنگ سازی کند.

او  با بیان اینکه کار رسانه‌ای هزینه پایین و بازخورد بالایی دارد، گفت: دستگاه‌های اجرایی به سمت اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای بروند.

میرجعفریان با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمعیت هلال احمر به خراسان جنوبی قول مساعد برای احداث پنج پایگاه امدادی داده شد گفت: انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها از جمله اورژانس، راهداری و پلیس راه نیز با استقرار فیزیکی اهتمام به خرج دهند تا شرایط بهبود یابد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به لزوم اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی توسط پلیس راه و راهنمایی و رانندگی ادامه داد: براساس تاکید استاندار در بازدید از راه‌های استان، نقشه نواری برای محور‌ها تهیه شده که در قالب آن وضعیت فعلی و نیاز‌های استان در زمینه پایگاه‌های امدادی احصا شده است.

میرجعفریان با اشاره به مشکلات ترافیکی در شهر‌ها و حوادث درون شهری بیان کرد: پل‌های عابر پیاده موجود در شهر‌ها مورد استفاده واقع نمی‌شود که نیاز به بازبینی از سوی راهنمایی و رانندگی دارد.

او با بیان اینکه فرهنگ سازی نقطه مشترک در کمیسیون ایمنی راه‌ها و شورای ترافیک است تصریح کرد: این مهم نیاز است از سوی صدا و سیما و رسانه‌ها مورد توجه باشد.

انتهای پیام /ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.