رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: ۴ تن از اول خرداد تا ۲۱ شهریور در روز‌های آرام دریای خزر جان خود را از دست دادند.

نقی کریمیان رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۲۹ تن از مسافران و اهالی بومی مازندران از ابتدای خرداد تا ۲۱ شهریور در آب‌های ساحلی مازندران جان خود را از دست دادند که چهار تن آن‌ها در روز‌هایی که دریا آرام بود جان باختند.

او با بیان اینکه جریان‌های شکافنده دریای خزر، مهارت نداشتن افراد در شنا و شنا در خارج از طرح از دلایل جان باختن این افراد است، افزود: ۱۱ تن از جان باختن نیز زمانی که دریا موج کوتاه و شرایط ناآرام داشت برای شنا به دریا رفتند که جان خود را از دست دادند.

کریمیان گفت: برخی گردشگران و افراد بومی نیز حتی در شرائط طوفانی و با وجود تذکرات فراوان در هوای طوفانی به دریا رفتند که ۱۴ تن از این افراد در این شرائط جوی جان باختند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران افزود:دریا در ۱۴۰ روز گذشته ۲۶ روز شرایط آرام، ۴۰ روز نیمه‌آرام و ۴۷ روز طوفانی داشت.

او گفت به دلایل شرائط جوی و طوفانی بودن دریا ۳۱ روز شنا ممنوع اعلام شده و هواشناسی مازندران نیز ۱۲ اطلاعیه و اخطاریه شنا ممنوع صادر کرده بود.

دریای مازندران در آخرین هفته شهریور ماه با موج کوتاه همراه است و بیشینه ارتفاع موج تا ۷۰ سانتی‌متر خواهد بود که شنا با رعایت جوانب احتیاط و هماهنگی با ناجیان غریق بلامانع است.
 
انتهای پیام/س

جان باختن ۲۹ تن در دریای خزر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.