مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در مجموع ۹۰۰ هزار سفر در محور‌های استان انجام شده است که حدود ۶۵۰ هزار سفر مربوط به حمل و نقل مسافر و حدود ۲۵۰ هزار سفر مربوط به حمل بار بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حاج سیدعلیخانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: از مجموع ۹۰۰ هزار سفر انجام شده که در بخش کالا بوسیله حدود ۱۴ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه باربری جاده‌ای مانند: تریلر، کامیون و کامیونت انجام شده ودر بخش حمل و نقل مسافر نیز این تعداد سفر بوسیله حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۷۲۰ دستگاه مینی بوس و حدود ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه سواری کرایه بین شهری از مبدا شهرستان‌های شمال استان به داخل و خارج از استان صورت گرفته است.

سید علی خانی با اشاره به اینکه تعداد تصادفات منجر به فوت در ۵ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است، افزود: طبق آمار ثبت شده در ۵ ماهه اول امسال تعداد ۱۴۱ نفر در اثر سوانح رانندگی در جاده‌های استان جان خود را از دست داده اند و هزارو ۴۳۰ نفر نیز به همین دلیل مجروح شده اند که علت ۷۵ درصد این تصادفات عامل انسانی از جمله سرعت غیرمجاز، خواب آلودگی، واژگونی واست.

او تصریح کرد: محور‌های کرمان- ماهان- بم، باغین- سیرجان، هفت باغ علوی، انار- شهربابک و انار- رفسنجان به ترتیب بیشترین تصادفات جاده‌ای استان را در مقایسه با سایر محور‌های حوزه شمال استان به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به افزایش ۹ درصدی تردد‌های جاده‌ای پنج ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: از اول فروردین تا اول شهریورماه امسال، حدود ۵۸ میلیون تردد در محور‌های مجهز به دستگاه‌های تردد شمار آنلاین در مرکز مانیتورینگ مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان به ثبت رسیده و بنظر می‌رسد تا پایان امسال میزان تردد‌های جاده‌ای استان کرمان از مرز ۱۸۰ میلیون تردد عبور کند.

حاج سیدعلیخانی با بیان اینکه در ۶ ماهه دوم امسال محور‌های مجاور تعداد ۲۰ مدرسه حاشیه جاده‌های استان طرح ایمن سازی فیزیکی نیز جهت ایمنی عبور و مرور دانش آموزان از طول و عرض جاده‌ها عملیاتی خواهد شد، مضاف بر اینکه تمامی عملیات راهداری که جزو لاینفک و وظایف ذاتی این حوزه است وبه طور مستمر و مداوم در تمامی راه‌های اصلی و فرعی اجرا می‌شود که می‌توان به اجرای شیب شیروانی شانه جاده ها، نصب انواع علائم، روکش آسفالت، بهسازی پل‌ها و راه‌ها و. اشاره کرد.

او مهمترین مشکلات حال حاضر حوزه راهداری و بخش حمل و نقل جاده‌ای استان را کمبود اعتبارات، فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین آلات راهداری، هزینه‌های بالای نگهداری و تجهیزات راهها، فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای، نبود تعادل میان تولید بار و ناوگان فعال و کاهش استفاده مردم از ناوگان عمومی مسافربری برای سفر‌های جاده‌ای و. عنوان کرد و یادآور شد: با در نظرگرفتن این مهم که سهم حمل و نقل جاده‌ای ۹۰ درصد و در صوتی که تنها ۱۰ درصد از حمل ونقل از طریق دریا، ریل و هوایی انجام میشود لذا توجه عمومی به حفظ و نگهداری راه‌ها بعنوان سرمایه عظیم ملی و همکاری با راهداران در ممانعت از تخریب آسفالت، علایم، پل‌ها و... وظیفه ملی هر هموطن است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان شماره پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱ را به عنوان پل ارتباطی این اداره کل و مردم اعلام نمود و از کاربران جاده‌ای خواست هرگونه انتقاد و پیشنهاد خود را از این طریق ارسال و پیگیری کنند.
انتهای پیام/ی

کمبود اعتبارات مهمترین مشکلات حال حاضر حوزه راهداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار