سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی اما برنامه ریزی کرده‌ایم که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامحسین حسینی امروز در گردهمایی روسای آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: با وجود اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر با کمبود ۶۳۰ آموزگار روبه‌روست، اما با تلاش صورت گرفته هیچ کلاسی در اول مهر بدون معلم نخواهد بود.

او افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و همه دست‌اندرکاران بخشی از کمبود نیرو از محل جایگزینی، توسعه مدرسه‌های غیردولتی، بسته‌های حمایتی، جذب نیرو‌های حق‌التدریس، خرید خدمات، واگذاری ساعت به نیرو‌های بازنشسته جبران می‌شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: همزمان با اول مهر ۲۴۱ هزار دانش آموز وارد هشت هزار و ۲۷۸ کلاس درس می‌شوند که این تعداد دانش‌آموز نسبت به سال گذشته ۴.۹درصد معادل ۱۱ هزار نفر افزایش دارد.

حسینی گفت: از این تعداد دانش‌آموز سه هزار نفر معادل ۲۸ درصد در مدرسه‌های غیردولتی مشغول به تحصیلند.

حسینی گفت: کاهش درآمد‌های نفتی تاثیر مستقیمی بر بودجه دارد، اما تلاش شده با توجه به اصل اقتصاد مقاومتی در بخش آموزش و پرورش با کمترین مشکل روبه‌رو شویم.

او تاکید کرد: اولویت ما در زمینه توزیع اعتبارات، توجه ویژه به مناطق کم برخوردارتر است.

آموزش و پرورش نیازمند تحول

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وقتی در برنامه ششم توسعه دولت مکلف به ایجاد تحول در آموزش و پرورش می‌شود به این معنی است که نظام تعلیم و تربیت برای رسیدن به سرمنزل مقصود نیازمند تحول است.

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری افزود: هنوز در بحث آموزش و پرورش به جایگاهی که در اسلام برای نظام تعلیم وتربیت تعریف شده نرسیدیم به همین دلیل در این بخش نیازمند تحول هستیم.

او با تاکید بر تامین امکانات به‌روز در کلاس‌های درس، ادامه داد: آموزش و پرورش نهادی اخلاق‌گراست که باید این ارزش‌ها در رفتار و اخلاق معلمان نمایانگر باشد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: بسیاری ازچالش‌ها وناهنجاری‌های موجود در جامعه را می‌توان با تغییر شیوه کار در آموزش و پرورش و توجه به سند‌های بالادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آموزه‌های دینی کاهش داد.

ریشه بداخلاقی‌های جامعه در آموزش و پرورش جست‌وجو شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر به آموزش‌وپرورش به‌عنوان مهمترین نهاد انسان ساز توجه نکنیم هیچ‌گاه به جامعه توسعه یافته نخواهیم رسید بنابراین همه دستگاه‌ها باید توجه خود را به آموزش و پرورش معطوف دارند.

محمدباقر سعادت افزود: نظام تعلیم و تربیت امروز نسبت به ۴۰ سال گذشته هیچ تغییر نکرده است این درحالی است که آموزش‌و پرورش در کشور باید به روز باشد.

او ادامه داد: هرچند فرهنگیان با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، اما با توجه به مسئولیتی که پذیرفته‌اند باید برای تربیت دانش آموزان که سرمایه‌های مملکت هستند تلاش کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر امروز بداخلاقی در جامعه به اوج رسیده است ریشه آن را باید در آموزش و پرورش جست و جو کنیم و معلمان باید در کار خود بیشتر دقت کنند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.