بسته اخبار حوادث ۲۶ شهریور ماه ۹۸؛

کشف بیش از یک تن موادمخدر در درگیری مسلحانه پلیس /محموله نفت سفید قاچاق به مقصد نرسید

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۶ شهریورماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از یک تن موادمخدر در درگیری مسلحانه پلیسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۲۶ شهریور ماه سال ۹۸ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف مواد مخدر در سیستان وبلوچستان 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و ۷۲۰ کیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه پلیس شهرستان "ایرانشهر" با سوداگران مرگ خبر داد.

سردارمحمد قنبری گفت: با کسب خبری مبنی بر جابه جایی محموله سنگین مواد افیونی توسط قاچاقچیان از مناطق مرزی به حوزه استحفاظی شهرستان ایرانشهر موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان ایرانشهر در قالب چند تیم پوششی با اقدامات گسترده تخصصی و رصد منطقه، روز گذشته قاچاقچیان را که با ۲ دستگاه خودرو پژو پارس و ۴۰۵ در محور خاش-ایرانشهر در حال جابه جایی محوله سنگین مواد مخدر بودند شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: پس از ساعتی کنترل نامحسوس قاچاقچیان در ورودی یکی روستای حوالی شهر ایرانشهر متوجه عوامل انتظامی شدند و درگیری مسلحانه آغاز شد.

سردار قنبری بیان داشت: در این درگیری با توجه به حجم بالای آتش تکاوران پلیس اعضای این باند مسلحانه قاچاق مواد مخدر عرصه بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو‌ها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

سردار قنبری  افزود: در این عملیات مقتدرانه پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از ۲ دستگاه خودرو پژو در مجموع یک تن و ۷۲۰ کیلو مواد افیونی شامل: یک تن و ۴۸۰ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک، ۲۲۲ کیلو و ۸۰۰ گرم حشیش، ۱۳ کیلو و ۱۰۰ گرم شیشه و ۳ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف ۴ تیغه خشاب کلاش حاوی ۸۰ فشنگ جنگی و ۸ عدد نارنجک خمپاره انداز اسلحه کلاش در پاک سازی از منطقه درگیری خاطر نشان کرد: با توجه به سرنخ‌های بدست آمده تلاش برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند مسلحانه قاچاق مواد افیونی ادامه دارد.

سوخت قاچاق در سراوان 

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان از توقیف یک تریلی حامل ۳۰ هزار لیتر نفت قاچاق خبر داد.

سرهنگ احمد آذر کیش گفت:  ماموران مستقر در ایست و بازرسی "گُشت" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "خاش-سراوان" به یک تریلی تانکر دار مشکوک شدند.

او  اظهار داشت: ماموران این فرماندهی پس از متوقف کردن خودرو با علائم هشدار دهنده، در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر"نفت" قاچاق خارج از چرخه قانونی توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان افزود: خودرو تریلی توقیف و فرد متخلف با تشکیل پرونده راهی دادسرا شد.

او در پایان از شهروندان خواست ضمن اعلام موارد مشکوک به قاچاق کالا و ارز به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ هرگونه انتقاد و پیشنهادات خود را در مورد عملکرد و نحوه برخورد کارکنان انتظامی با مردم را با شماره گیری ۱۹۷ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

دستگیری سارق حرفه ای در زابل 

ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان زابل با دستگیری سارق حرفه‌ای قطعات خودرو‌های سنگین پرده از ۹ فقره سرقت برداشتند.

سرهنگ غلامرضا میرشکاری جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان" زابل گفت: در پی گزارش سرقت باطری یک دستگاه کامیون در خیابان "مصطفی خمینی" شهر زابل، موضوع در دستور کار مأموران کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

او افزود: تیم تجسس کلانتری ۱۱ با بررسی اظهارات مالباخته و یک سری تحقیقات میدانی به فردی سابقه دار که در همان محدوده زندگی می‌کرد، مظنون شدند.

سرهنگ میرشکاری بیان داشت: ماموران این فرماندهی پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی متهم را عصر روز گذشته در اقدامی ضربتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، ۴ عدد باطری خودرو سنگین، ۲ عدد رادیاتور ماشین، ۲ عدد جک خودرو سنگین، مقداری آهن آلات، آچارخودرو و کابل برق کشف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل بیان داشت: متهم پس از انتقال به کلانتری و روبرو شدن با ادله و مستندات محکم پلیس لب به اعتراف گشود به ۹ فقره سرقت قطعات خودرو‌های سنگین در شهرستان زابل و فروش اموال مسروقه به فردی مالخر اعتراف کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم ۴ عدد باطری ماشین سنگین، ۲ عدد رادیاتور ماشین، ۲ عدد جک خودرو سنگین به همراه تعدادی آچارآلات خودرو کشف شد.

سرهنگ میرشکاری با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی از رانندگان و مالکان وسایل نقلیه سنگین خواست ضمن تجهیز خودرو به تجهیزات ایمن ضد سرقت مثل دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان، از پارک کردن خودرو‌های سنگین در سطح شهر خودداری و آن‌ها را در پارکینگ‌های مطمئن و دارای نگهبان پارک کنند.

کشف بیش از ۲۷۷ هزار لیتر سوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۲۷۷ هزار لیتر سوخت قاچاق طی یک هفته گذشته خبر داد.

سردار محمد قنبری گفت: مأموران انتظامی استان در راستای مبارزه باقاچاق سوخت و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی طرح تشدید کنترل محور‌های مواصلاتی را طی یک هفته گذشته با محوریت کنترل خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی تشدید کردند.

او  افزود: در این راستا پلیس آگاهی و دیگر رده‌های عملیاتی ضمن انهدام سه باند حرفه‌ای قاچاق سوخت در شرق کشور در بازرسی از ۹ دستگاه تریلی سوخت کش، ۸ دستگاه اتوبوس و ۳۴ دستگاه انواع خودرو وانت و سواری و ۳ دپوی سوخت در شهر‌های "زاهدان"، "سراوان"، "سیب و سوران " ۱۲۶ هزار و ۳۶ لیتر گازوئیل، ۴۱ هزار و ۱۰۰ لیتر بنزین، ۵۲ هزار و ۱۱۰ لیتر قیر و و ۵۸ هزار لیتر سایر مشتقات نفتی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  افزود: در این رابطه خودرو‌ها توقیف و ۵۱ فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی معرفی شدند.

پلمپ پاتوق معتادان پرخطر

در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان "نیمروز" یک پاتوق معتادان پرخطر پلمپ شد.

سرهنگ علی میر فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز گفت: با کسب خبری مبنی بر پاتوق شدن یک منزل در یکی از روستا‌های حاشیه شهر نیمروز برای معتادان پرخطر موضوع در دستور کار تیمی از پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر پس از اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی قضایی وارد عمل شد.

او  عنوان کرد: در این عملیات ماموران این فرماندهی ضمن دستگیری ۲ گرداننده محل در بازرسی از محل مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی به همراه آلات و ادوات استعمال مواد مخدر کشف کردند.

سرهنگ میر  افزود:با هماهنگی مقام قضائی این منزل مسکونی پلمپ و افراد خرده فروش روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز با اشاره به استمرار طرح پاکسازی نقاط آلوده از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک درکوتاه‌ترین زمان ممکن آنرا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

هشدار پلیس فتا در خصوص پخش شایعه در فضای مجازی

سرپرست پلیس فتای استان گفت: بسیاری از اخبار و اطلاعاتی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد واقعیت نداشته و با مقاصدی خاص منتشر می‌شوند.

سرهنگ دوم مرتضی بزی، با اشاره به اینکه تعداد زیادی از موارد انتشار یافته در فضای سایبر شایعاتی است که از طریق کاربران در این فضا و با اهدافی خاص انتشار یافته است، گفت: تعدادی از کاربران بدون اطلاع و آگاهی، و تحقیق به صورت چشم بسته خبر‌های فضای مجازی را باور کرده و به باز نشر آن‌ها کمک می‌کنند.

او  تصریح کرد: افرادی که در این فضا اقدام به شایعه پراکنی می‌کنند، با ایجاد کانال‌ها و گروه‌های مختلف، خواسته یا ناخواسته و بدون در نظر گرفتن صحت اخبار اقدام به اطلاع‌رسانی و انتشار آن در فضای مجازی نموده و بدون در نظر گرفتن عواقب آن به دنبال بالا بردن بازدیدکنندگان خود می‌باشند، که ممکن است با این کار آرامش جامعه را نیز برهم بزنند.

او  به کلیه کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجه نکرده و قبل از انتشار این اخبار، از صحت و سقم آن اطمینان حاصل نمایند.

سرپرست پلیس فتای استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: مهم‌ترین منبع دریافت اخبار و اطلاعات صحیح و درست رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی هستند، زیرا این رسانه‌ها با توجه به رسالت خود در اطلاع‌رسانی قطعاً دقیق‌ترین و درست‌ترین اخبار و اطلاعات را منتشر می‌کنند.

سرهنگ بزی در پایان از شهروندان درخواست کرد با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از سایر هشدار‌های پلیسی منتشرشده در این خصوص بازدید کرده و نکات ایمنی را رعایت کنند.

تصادف در زاهدان 

برخورد پژو ۴۰۵ با مینی بوس، در کمربندی شهر زاهدان با ۲ کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ کشواد بهروزی زاده رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت:  در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در کمربندی زاهدان، بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه عوامل امدادی در محل حادثه حاضر شدند.

او  بیان داشت: با حضور عوامل پلیس راه در صحنه تصادف و با بررسی به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۳ نفر سرنشین با یک دستگاه مینی بوس که در همان مسیر در حرکت بوده برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان افزود: متأسفانه در این حادثه ۲ سرنشین پژو به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و راننده آن نیز مجروح و توسط عوامل امدادی به بیمارستان خاتم انبیا (ص) منتقل شد.

بهروزی زاده تصریح کرد: کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه تصادف را بی توجهی به جلو راننده پژو اعلام کرده است.

او با ابراز تاسف از این سانحه دلخراش از رانندگان خواست با رعایت سرعت مطمئنه و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی سلامت خود و سرنشینان خودرو را تضمین کنند.

کشف بیش از ۱۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در "هیرمند"

با شناسایی یک دپوی سوخت قاچاق در شهرستان هیرمند بیش از ۱۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

سرهنگ حسین سنچولی" فرمانده انتظامی شهرستان هیرمندگفت: مأموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با یک سری تحقیقات پلیسی یک دپوی سوخت قاچاق را در یک دامداری در حاشیه شهر هیرمند شناسایی کردند.

او  بیان داشت: مأموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی قضائی به محل اعزام و در بازرسی از محل مقدار ۱۰ هزار و ۲۳۲ لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند خاطر نشان کرد: فرد متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار