مسائل و مشکلات پیش روی خیران استان فارس بررسی شد.

بررسی مسائل و مشکلات خیران فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اکبر رامجردی دبیر مجمع عالی خیرین استان فارس در دیدار اعضا این مجمع با استاندار فارس، گفت: این نشست با هدف هم افزایی و بررسی مسائل و مشکلات پیش روی خیرین استان برگزار شد.

او با بیان اینکه خیریه‌های استان با توجه به تعداد زیاد آن‌ها ظرفیت بسیار خوبی دارند، افزود: اگر فعالیت این خیریه‌ها با یکدیگر تجمیع و هماهنگ شود می‌تواند خیران را به سمت نیاز‌ها و اولویت استان هدایت کند.

رامجردی ادامه داد: حالا با هدف منسجم کردن خیریه‌های استان شورای عالی مجمع خیرین استان از حدود یک سال پیش فعالیتش را آغاز کرده است.

دبیر شورای عالی مجمع خیرین فارس گفت: در این جلسه تلاش شد تمام ساز و کار قانونی شدن و مراحل ثبت این شورا انجام می‌شود.

رامجردی افزود: هم اکنون بیش از ۷۰۰ خیریه در استان فعالیت می‌کنند که این‌ها در قالب ده مجمع خیرین در حوزه‌های سلامت، مسکن سازی و حوزه‌های مختلف دیگر با هدف رفع نیاز‌های هم استانی‌ها فعالیت می‌کنند.

فارس استانی خَیر پرور است

استاندار فارس هم با ابراز خرسندی از اینکه فارس استانی خیر پرور است، عنوان کرد: بسیاری از خدمات مورد نیاز افراد کمتر برخوردار در استان فارس از طریق اقدامات خیر و نیک اندیشانه این خیران تامین می شود.

عنایت الله رحیمی با اشاره به اینکه اقدامات خیر فراوان در استان و از سوی مراجع و نهادها و سازمانهای مردمی و تشکلهای مختلف انجام میشود ایده تشکیل مجمع عالی خیرین را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: بی تردید وجود نقطهای وحدت بخش در همه امور فرهنگی، اجتماعی به تأثیرگذاری هر چه بیشتر آن فعالیت کمک میکند.

او عضویت داوطلبانه، مشارکتی، خیر خواهانه، غیرانتفاعی و غیرسیاسی بودن را از ویژگیهای پایهای تشکلهای خیریه دانست و بر لزوم توجه به این موارد در اساسنامه مجمع عالی خیرین استان تاکید کرد.

رحیمی بیان کرد: مجمع عالی خیرین باید امر هدایت، کمک و پشتیبانی سایر مجامع خیریه استان را بر عهده بگیرد چرا که این حرکت با اساسنامه سایر مجموعه ها مطابقت خواهد داشت.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر اثر بخشی تشکیل مجمع عالی خیرین از مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خواست پیگیری تصویب اساسنامه این مجمع را در دستور کار قرار داده و حداکثر تا یک ماه آینده به نتیجه برساند.

رحیمی همچنین با اشاره به اینکه حضور مسئولان ارشد استان در مجمع خیرین میتواند پیشبرد امور را تسریع و تسهیل کند پیشنهاد داد، نماینده، ولی فقیه در استان، استاندار و رئیس مجمع نمایندگان استان نیز از اعضا این مجمع باشند.

او با بیان اینکه بی تردید اثر گذاری و نتیجه بخش بودن اقدامات این مجموعه سبب ترغیب و تشویق افراد برای عضویت در آن خواهد شد بر لزوم تدوین برنامه و تعریف اهداف در مجمع عالی خیرین تاکید کرد.

استاندار فارس بیان کرد: پیش از روی دادن حوادث غیر مترقبه باید چگونگی تقسیم وظایف و توانمندیهای هر یک از مجموعههای خیریه مشخص باشد تا شاهد اثر گذاری بیش از پیش این اقدامات نیک اندیشانه و داوطلبانه باشیم چرا که در شرایط بحرانی منسجم و مدون بودن کمکها اهمیت ویژهای دارد.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.