معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: فرایند دو روزه ثبت نام از دانشجویان جدید امروز پایان یافت و ۵۹۴ دانشجو در این دانشگاه ثبت نام شدند.

دکتر صمد اکبر زاده در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: ۵۹۴ دانشجوی جدید در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پذیرفته شده‌اند که ۵۴۴ نفر ورودی مهر و ۵۰ نفر از آن‌ها ورودی بهمن  هستند که از این میان ۴۱ درصد بومی و ۵۹ درصد غیر بومی هستند.

او افزود: در سال تحصیلی جدید دو هزار و ۱۲۶ دانشجو در مقاطع مختلف در دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت و تغذیه به تحصیل می‌پردازند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر عنوان کرد: دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی کاردانی با یک‌رشته، کارشناسی با ۱۶ رشته، کارشناسی ارشد با ۱۰ رشته، دکتری حرفه‌ای با ۲ رشته، دکتری تخصصی با ۴ رشته و دکتری پژوهشی با ۲ رشته به تحصیل اشتغال دارند.

اکبر زاده با تشریح برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تأمین نیروی انسانی موردنیاز استان گفت: سهمیه پذیرش دانشجویان بومی استان بوشهر نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر شده است.

او  ادامه داد: با توجه به سهمیه‌ای که سازمان سنجش اعلام کرده، رشته‌های پزشکی و پرستاری به ترتیب با تعداد ۶۴ و ۵۵ دانشجو بیشترین پذیرش را نسبت به سایر رشته‌های دانشگاه به خود اختصاص داده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تلاش کرده‌ایم با فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های آموزشی لازم زمینه تحصیل و آموزش باکیفیت را برای تمامی دانشجویان فراهم آوریم.

انتهای پیام/ک

ثبت نام از دانشجویان جدید دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.