چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر لرستان برگزار شد

صبح امروز با حضور رستمی مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دیگر مسئولان استانی از ۲۴ تعاونی برتر در ۲۵ گرایش در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  صبح امروز با حضور رستمی مدیر کل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و دیگر مسئولان استانی از ۲۴ تعاونی برتر در ۲۵ گرایش در سالن اجتماعات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان  در این آیین با اشاره به اینکه تعاون یک ضرورت اجتماعی است گفت: کار گروهی و جمعی همواره یکی از برنامه‌هایی است که مورد تاکید مقام عالی وزارت و یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های جامعه و اجتماع است.

آشتاب افزود: قطعا بهره گیری از ظرفیت‌های فکری و دانش جمعی منجر به اتفاقی ثمر بخش خواهد شد.
او اظهار داشت: یکی از مشکلات اصلی در استان بیکاری و نوع نگاه مردم به کار است، باید کار را یک فعالیت اقتصادی مشروع و قانونی که باعث ایجاد درآمد می‌شود بنامیم، کار را تنها خلاصه از استخدام و پشت میز نشینی تعریف نکنیم.
آشتاب با بیان اینکه تغییر نگرش در کار و توسعه و فرهنگ کار گروهی می‌تواند منجر به ایجاد تعاونی گردد تصریح کرد: بیش از ۱۱ تعاونی آموزشگاهی تشکیل شده است تا بتوانیم دانشجویان و دانش آموزان را به سمت کار گروهی سوق دهیم، زیرا دانش آموزان  و دانشجویان نیروی کار آینده کشور هستند.
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:در استان ٢هزار و ٨۰۰ تعاونی فعال با حدود ٢٨هزار نفر اشتغالزایی وجود دارد.
آشتاب با اشاره به اینکه نیمی از استان را بانوان تشکیل می‌دهند گفت:در استان لرستان ۴۶٢تعاونی بانوان با حدود ۴هزار و ۴٨٢نفر اشتغالزایی که بیشتر در حوزه صنایع دستی فعالیت می‌کنند وجود دارد.
او با تاکیدبر اینکه روستا‌ها باید کانون تولید و اشتغال شوند اظهار داشت:٨٩ تعاونی روستایی در سطح استان وجود دارد که جمعیت اعضای این تعاونی‌ها هزار و ٢٨۶نفر و جمعیت شاغل آنها  ٩٢٧نفر می‌باشد.
او تصریح کرد: در استان لرستان بالغ بر هزار و ۱۵٣طرح موفق به دریافت تسهیلات و عقد قرارداد در سیستم بانکی با اعتباری معادل ٢۱۵میلیاردتومان شده اند.
او بیان کرد:با بهره برداری از این طرح‌ها زمینه ایجاد اشتغال برای ۶هزار نفر در این بخش ایجاد خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه صیانت از اشتغال مهمتر از ایجاد اشتغال است افزود:بیش از هزار و ۴۰ تعاونی در جشنواره ثبت نام کرده اند که پس از ارزیابی و پایش تعاونی‌ها ٢۴تعاونی با ٢۵ گرایش به عنوان تعاونگران برتر استان لرستان انتخاب شدند.

آشتاب گفت:جشنواره فرصتی است برای تکریم و تجلیل و تقدیر از تلاش تعاونگران و کار آفرینان و همچنین هدف از تجلیل و تکریم تعاونگران و کار آفرینان برتر برای معرفی هرچه بهتر آن‌ها به عنوان الگوی موثر در جامعه می‌باشد.

انتهای پیام/ب

برگزاری چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.