مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی گفت: امسال شاهد رشد ۴۰ درصدی ثبت‌نام نو آموزان پیش دبستانی در طرح سنجش هستیم.

ثبت‌نام ۴۰ درصدی نوآموزان در دوره‌های پیش دبستانیرخساره فضلی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضععیت ثبت‌نام نوآموزان پیش دبستانی اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته در همین ایام شاهد رشد ثبت‌نام نو آموزان بودیم و شرایط منسجم‌تری را نسبت به قبل داریم.

او ادامه داد: وضعیت ثبت‌نام محروم و دو زبانه هم نسبت به سنوات گذشته بهبود پیدا کرده است و پیش بینی می‌کنیم نسبت به قبل، پوشش تحصیلی رشد قابل توجهی داشته باشد.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی با اشاره به اینکه اجرای طرح سنجش برای نوآموزان پیش دبستانی حدود سه سالی است که اجرا می‌شود، گفت: سال گذشته بیش از ۳۰ درصد و امسال بیش از ۴۰ درصد نوآموزان پیش دبستانی در این طرح شرکت کرده‌اند که برای ورود به دبستان دیگر نیازی به انجام آن ندارند.

فضلی ادامه داد: برای نوآموزانی که در طرح سنجش شرکت کرده و شناسایی می‌شوند طرح‌های مداخله‌ای را از همان دوران پیش دبستانی آغاز می‌کنیم و بعد از آن زمان دوباره سنجش برای آن‌ها انجام می‌شود که اگر کماکان مشکل وجود داشته باشد به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند در غیر این صورت در کلاس‌های عادی ثبت‌نام خواهند شد.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار از دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید / ابتدایی‌ها بیشترین تعداد را دارند


مهلت ثبت نام در دوره‌های پیش دبستانی

او درباره مهلت ثبت‌نام در دوره پیش دبستانی اظهار کرد: مطابق سال‌های گذشته تا پایان مهر ماه امکان ثبت نام وجود دارد البته سامانه سناد بعد از این زمان هم باز است، ولی توصیه می‌کنیم خانواده‌ها هر چه زودتر نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی درباره برگزاری دوره‌های آموزشی توانمند سازی ویژه مربیان پیش دبستانی گفت: دوره‌های استانی برگزار شده است و دوره‌های ملی مهر و آبان در دستور کار قرار می‌گیرد که به صورت متمرکز خواهد بود.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار