امام جمعه زاهدان با بیان اینکه شهدا، جانبازان و ایثارگران وظیفه خود را در دوران دفاع مقدس به خوبی انجام دادند، گفت: مسؤولان برای برطرف کردن مشکلات خانواده‌های جانبازان و شهدا تلاش کنند.

شهدا، جانبازان و ایثارگران وظیفه خود را در دوران دفاع مقدس به خوبی انجام دادندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی امام جمعه زاهدان   در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به سیره زندگی امام سجاد (ع) اظهار کرد: امام سجاد علیه السلام تلاش بسیاری برای جبهه حق کردند حتی نقل شده که تعداد بسیار زیادی برده خریداری میکردند و آن‌ها را به دین اسلام نزدیک میکرد و بعد در راه خدا آن‌ها را آزاد میکردند.

امام جمعه زاهدان افزود: هدف امام سجاد این بود که تعدادی از مسلمانان مخلص را حفظ کرده و برای ترویج دین اسلام آن‌ها را درس دهد، راهی که امام سجاد انتخاب کردند دعا کردند و راز و نیاز کردن با خداوند متعال بود که حتی این دعا‌ها گاهی فراتر از احادیث بود که برای هدایت بشر نقل شده بود.

او  ادامه داد: آثار این دعا‌ها در کتابی جمع شده به نام صحیفه سجادیه که محتوای این دعا‌ها در رابطه با بحث اخلاقی و خدا شناسی و بسیاری مباحث که در مورد نیاز جامعه است نقل شده است.

خطیب نماز جمعه زاهدان افزود: سی و یکم شهریور ماه مصادف است با سالروز آغاز جنگ تحمیلی و آغاز هشت سال دفاع مقدس که قدر دانی میکنیم از ملت ایران به خصوص از شهدای گرانبها و همچنین جانبازان و اسرا هشت سال دفاع مقدس که باعث شدند در جنگ همه جانبه دشمن سربلند باشیم.

او  بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس به ظاهر یک دولت صدام بود با ملت ایران، اما اینطور نبود بلکه یه دنیا با صدام همدل شدند تا ملت ایران را به خاک و خون بکشند، اما ملت ایران با همدلی و تجلی از نهضت عاشورا باری دیگر واقعه کربلا را زنده کردند و در جبهه حق بر باطل با دست خالی در برابر تمام دنیا ایستادند و نگذاشتند وجبی از این خاک به دست دشمن بیفتد.

محامی گفت: از همه اقشار پیرو جوان مرد و زن کارگر و مسئول مرزنشین و پایتخت نشین دست اتحاد دادند و در جنگ شرکت کردند و با تمام سختی‌ها جلوی صدام و تمام کشور‌های حامی آن ایستادگی کردند و از سرزمین خودمان دفاع کردیم و برای اولین بار در تاریخ حتی یک وجب از خاک میهن خودمان را تقدیم دشمن نکردیم.

او اضافه کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس انقلاب خودمان را به تمام دنیا ثابت کردیم، شهدا و جانبازان و ایثارگران ما وظیفه خودشان را در جبهه به خوبی انجام دادند، اما بعد گذشت چندین سال از جنگ ما چه کردیم؟

وظیفه ما این است که راه این عزیزان را زنده نگه داریم و یاد و خاطره آن‌ها را همیشه سربلند نگه داریم.

محامی ادامه داد: مردم تلاش کنند که هر چه در توان دارند به زوار امام حسین علیه السلام در اربعین کمک کنند به خصوص به زائرین پاکستانی که از این استان به سمت کربلا میروند، امید است که توجه مسئولان هم نسبت به اسکان و ورود و خروج زائرین پاکستانی بیشتر شود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: مسؤولان به مشکلات خانواده‌های جانبازان و شهدا توجه داشته باشند و سخن این عزیزان را گوش دهند و برای رفع مشکلاتشان و تحقق خواسته‌هایشان تلاش کنند.

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه زاهدان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار