امام جمعه خرمشهر ؛

۸ سال دفاع مقدس، نشان از مظلومیت و اوج اقتدار ملت

امام جمعه خرمشهرگفت: ۸ سال دفاع مقدس نشان از مظلومیت و اوج اقتدار ملت ایران دارد .

به گزارش  خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت الاسلام عادل پور امام جمعه خرمشهر در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان ضمن عرض تسلیت شهادت سید الساجدین (ع) به ساحت مقدس ولی عصر (عج ) ، اهل بیت اطهار و مسلمان جهان ، گفت : ۳۱ شهریور آغاز هفته دفاع مقدس را تبریک و یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس را گرامی میداریم .

او با اشاره به اینکه ایران به جرم اسلام خواهی ، عدالت خواهی و استقلال زیر بمب و خمپاره جنگ قرار گرفت  افزود:وقتی تمام جهان استکبار امکانات خود را  برای نابودی نظام  جمهوری اسلامی بسیج کردند چیزی جز شکست آنها و  اقتدار ایران دیده نشد .

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: دو اصل مظلومیت و در عین حال اقتدار ۸ سال دفاع مقدس را باید به زبان های مختلف به نسل های آینده منتقل کرد .

حجت الاسلام عادل پور گفت:امروز ملت شریف ایران الگوی ملت های مستضعف جهان است که در مقابل جنگ سخت ، جنگ نرم و جنگ اقصادی پیروز میدان بوده .

او در ادامه  با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حضور عزیزان عراقی افزود : باید اهداف اربعین را برجسته سازی کرد ، امام حسین (ع) و منطق و تفکرات  او را باید به عنوان تنها مکتب نجات دهنده دنیا از زیر سایه  اسکتبار و مظلومیت  معرفی و شناساند .

امام جمعه خرمشهر گفت:مردم و موکب داران باید گسترش معنویت و فضائل اربعین را مد نظر قرار داده و به تعمیق وحدت مردم فارغ از ملیت و قومیت و نژاد زیر پرچم عدالت امام حسین پردازند .

حجت الاسلام عادل پور ادامه داد : ستاد اربعین استان و شهرستان طی جلسات متعدد در تلاش و موفق به بهبود بخشی از مشکلات بود  که امید است به نقطه ای برسیم که مراسم اربعین بدون نقض برگزار گردد.

او گفت : مواکب به توصیه های مسئولان در خصوص نظم ، بهداشت و سلامت و امنیت دقت و عمل نمایید .

امام جمعه خرمشهر همچنین افزود:تقریبا اتباع ۹۹ کشور  برای زیارت عتبات عالیات  از مرزهای ایران  عبور میکنند و ما باید به گونه ای عمل کنیم که خرمشهر و مرز شلمچه که نقطه صفر ایثار هستند این بار آبرو دار ملت  ایران باشند .

حجت الاسلام محمد جواد عادل پور در بخشی از سخنانش به آغاز سال تحصیلی پرداخت گفت :  در ده های اخیر شاهد بی  عدالتی های آموزشی هستیم که علت آن وجود مدارس گوناگون اعم از مدارس هیئت امنایی ، غیر دولتی و ....است  .

او افزود:توزیع غیر عادلانه  وسایل و امکانات بین مدارس شهرستان ها این بی عدالتی را به وضوح نشان میدهد .

امام جمعه خرمشهر گفت:اینکه برای کسب رتبه های  برتر کنکور باید در کلاس های پرهزینه شرکت کرد خود به نوعی معضل است که مقصر آن دولت و مجلس شورای اسلامی می باشند .

او با بیان  اینکه هزینه تراشی برای خانواده دغدغه ی ماست و ملاک ما مستضعفان و افراد کم بضاعت هستند افزود: از سوی سازمان منطقه آزاد اروند ، کمیته امداد و آموزش و پرورش تمهیداتی صورت گرفته ولی نیازمند توجه بیشتر است.

امام جمعه خرمشهر در پایان از اقدامات قوه قضاییه تشکر کردو ادامه داد : اقدامات صورت گرفته از سوی قوه قضاییه در مقابله با مفسدان اقتصادی نقطه ی امید بخشی برای مردم است که جای تقدیر و تشکر دارد ولی باید  به کسانی که قصد دست درازی به بیت المال را دارند اعلام کنیم که با وجود آقای رییسی  فرقی نمیکند چه آقا زاده باشید چه مسئول بالا رتبه زیر چوب عدالت قوه قضاییه خواهید ایستاد.

انتهای پیام/ د

برگزاری نمازجمعه این هفته شهرستان خرمشهر

برچسب ها: نمازجمعه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.