نمایندگان مجلس افغانستان هشدار دادند که تقلب در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، افغانستان را وارد جنگ های داخلی خواهد کرد.

مجلس افغانستان: انتخابات غیر شفاف، کشور را به جنگ های داخلی می کشاندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از نمایندگان مجلس افغانستان هشدار دادند که تقلب در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، افغانستان را وارد جنگ های داخلی خواهد کرد.

عارف رحمانی، عضو مجلس افغانستان، انتخابات ریاست جمهور اگر شفاف نباشد، تهدیدی بسیار جدی برای امنیت ملی کشور است و احتمالا امنیت کشور را به مخاطره خواهد انداخت.

وی اظهار داشت: هرگونه تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، منجر به کشمکش و جنگ داخلی در کشور خواهد شد و این نگرانی بسیار جدی است.»

این عضو مجلس افغانستان تاکید کرد: اگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، نتیجه انتخابات را نپذیرند، شورش های گسترده در سطح کشور ایجاد خواهد شد و در این صورت، اوضاع از کنترل خارج می شود.

غلام حسین ناصری، دیگر نماینده مچلس افغانستان نیز نسبت به تقلب در انتخابات هشدار داد و تاکید کرد که این مساله موجب هرج و مرج در کشور خواهد شد.

وی بیان داشت: مسدود ماندن 431 مرکز رای دهی به دلیل تهدید امنیتی مشکوک است و احتمالا  از این مراکز برای تقلب استفاده می شود.

ناصری اضافه کرد: این مراکز از آن جهت به زمینه سازی تقلب در انتخابات مشکوک هستند که نهادهای امنیتی اعلام کرده است امنیت این مراکز تامین نمی شود اما کمیسیون انتخابات برای آنان مواد حساس انتخاباتی در نظر گرفته است.

گفتنی است است که به گفته برخی از نهادهای ناظر انتخاباتی گفته اند که کمیسیون انتخابات تاکنون امکان جلوگیری از تکرار آرا توسط دستگاه‌های بایومتریک را برطرف نکرده است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در تاریخ 6 میزان/ مهر سال جااری برگزار شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار