به گزارش خبرنگار
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، همه کسانی که میخواهند خود را به یک
کارآفرین موفق تبدیل کنند رویایی در ذهن دارند و میخواهند با راه انداختن کسب و کاری مستقل حرفه مورد علاقه شان را پیش گیرند و به روشی که دوست دارند پول در بیاورند.
کارآفرینان موفق نگاه نو و متفاوتی به کار و زندگیشان دارند. تفاوت آنها با کارآفرینان ناموفق ظریف، اما قابل تمیز است. این تفاوتها فراتر از خواستهها و رویاهای آنهاست. این تفاوتها به عادات یا رموز نهایی برنمیگردد. تفاوت آنها به نیروی قابل سنجشی برمیگردد که در دایره تفکر و تعقل این افراد نهفته است و موجب میشود تحولاتی در شیوه کار، زندگی و روابط شغلی آنها پدید آید.
بیشتر بخوانید:کار آفرینی که چراغ راه را با دست های معلولین روشن کرد
وقتی کار خود را به عنوان یک کارآفرین شروع میکنید، میخواهید مطمئن شوید که میدانید چه چیزی کارآفرینان را موفق میکند. این یعنی نگرش درست به یک کسب و کار و عزم و ثبات قدم برای رسیدن به موفقیت.
چگونه کارآفرین شویم؟
برای تبدیل شدن به یک کارآفرین رعایت چند نکته بسیار مهم و ضروی است؛ نکاتی که در راه رسیدن به اهدافتان، کمک به سزایی میکنند و مثل یک اهرم باعث سهولت انجام کار میشود.
اهداف خود را مشخص کنید
داشتن هدف کمک شایانی در تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق میکند. اینکه ما بدانیم بر چه اساسی باید هدفگذاری درستی انجام دهیم و بر چه اساسی حرکت کرد تا بتوان به اهداف رسید.
شدیدا روی فرصتها و اهدافتان تمرکز کنید
این تمرکز و شدت به شما کمک میکند تلاشهای بیهوده و عوامل حواس پرتی را از زندگیتان حذف کنید. بیشتر شرکتها به جای مردن از گرسنگی از سوء هاضمه میمیرند، به عبارت دیگر، شرکتها بیشتر از انجام همزمان کارهای فراوان رنج میبرند تا از انجام فقط چند کار به نحو بسیار خوب. روی ماموریتتان متمرکز بمانید.
سریع حرکت کنید و به سرعت پیشرفت کنید
در دنیای کارآفرینی، هیچ چیز به بدی آهسته عمل کردن نیست. مارک زاکربرگ حتی یک شعار برای اهمیت سرعت در کسب و کار دارد. او اغلب میگوید: شما معمولا در کارها به اندازه کافی سرعت عمل به خرج نمیدهید مگر در زمینهی اموری که در آنها خرابکاری میکنید.
انعطاف پذیر، اما سرسخت باشید
یک کارآفرین موفق برای عمل و اجرا باید زیرک باشد. شما باید مدام در حال یادگیری باشید و وقتی با اطلاعات جدید مواجه میشوید خودتان را با آنها وفق دهید؛ و در عین حال باید نسبت به علت و ماموریت تشکیلات خود سرسخت باقی بمانید.
با آدمهای باهوشتر در ارتباط باشید و از آنها کمک بگیرید
آدمهایی که با شما کار میکنند قرار است نقش بسیار بزرگی در موفقیت کسب و کار شما ایفا کنند. آدمهای باهوشتر کسب و کارهای بهتری را میسازند.
مخاطبان هدف خود را بشناسید
قبل از اینکه پولی خرج کنید و یا اقدامی انجام دهید باید ببینید که آیا مردم خدمت شما را خواهند پذیرفت و به آن نیاز دارند یا خیر. شما میتوانید این کار را با گفت و گوی با افراد مختلف انجام دهید.
یک گروه پشتیبانی برای کسب و کار خود ایجاد کنید
شما به کارآفرینی و کسب و کار خود متعهد هستید. حالا باید یک شبکه از طرفداران، مشاوران، شرکا و متحدین را پرورش دهید. اگر به کشب و کارتان اعتماد دارید، دیگران در کنار شما خواهند بود.
ارزشی ایجاد و سپس آن را ارائه کنید
سعی کنید روی خدمت به مردم تمرکز کنید؛ هر چه خدمت و ارزشی که شما تولید میکنید و یا ارائه میدهید رضایت افراد بیشتری را جلب کند، شما نیز میتوانید بهتر و موفقتر عمل کنید.
تیلیغات و روابط کلامی را تقویت کنید تا مردم شما را بشناسند
سعی کنید به دیگران بگویید که چه کسی هستید و چه کاری انجام میدهید؛ به این منظور میتوانید برای انجام بهتر این موضوع از شبکههای اجتماعی بهره ببرید.
به دنبال تشکیل یک تیم پرانگیزه باشید
داشتن یک تیم پر انگیزه و متخصص بیش از هر چیز دیگری میتواند به شما در رشد کسب و کار و کارآفرینی کمک کند.
کارآفرینی در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت است
کار آفرینی در کشور ما و شرایط اقتصادی کنونی یکی از مهمترین راهها برای خروج از رکود، نه تنها برای کار آفرین بلکه برای جامعه است.
اگر شما دارای روحیه کار آفرینی باشید، ایدههای فراوانی وجود خواهد داشت که به وسیله آنها میتوان به سودآوری رسید. ایران به دلیل داشتن نیروی کار جوان و هزینه انرژی پایین، یکی از بهترین کشورها برای شروع کسب و کار است.
پس برای تبدیل شدن به یک کار آفرین موفق باید از اصول و قواعدی بهره ببرید که میزان ریسک پذیری کمتر و سود دهی بیشتری داشته باشد.
انتهای پیام//ج.ر