هرمزگان رتبه نخست کشوری را در کاهش جرایم اولویت دار کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: آمار ارتکاب ۱۰ جرم اولویت دار در هرمزگان به ۲۱ درصد کاهش یافته و هرمزگان رتبه نخست کشوری را در این شاخص کسب کرده است.

او افزود: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین، ایراد ضرب و جرح غیر عمدی ناشی از سوانح رانندگی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، رانندگی بدون پروانه رسمی، خیانت در امانت و نگهداری و مالکیت مواد مخدر ۱۰ عنوان مجرمانه اولویت دار امسال هستند.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: بیش از ۸۰ بند به صورت مصوبه توسط شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان تدوین و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

علیرضا ساوری افزود: تغییر جایگاه استان هرمزگان از رتبه سوم کشوری در افزایش ارتکاب جرایم به رتبه نخست کشوری در کاهش جرایم، دستاورد بزرگی است.

او گفت: هرمزگان تنها استانی است که شورا‌های پیشگیری از وقوع جرم در تمام شهرستان‌های آن فعال بوده و به نقش آفرینی مؤثر مشغولند.

ساوری افزود: طرح مصلحان خانواده به صورت گسترده در مناطق مختلف استان به مرحله اجرا گذاشته شده و در نتیجه آن ۲۷ درصد از پرونده‌های ارجاعی طلاق به صلح و سازش منجر شده و این آمار صلح و سازش در برخی شهرستان‌ها از جمله رودان ۳۷ درصد است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان که در بیانات اخیر رئیس قوه قضائیه مورد تأکید قرار گرفت، از سال ۹۶ در هرمزگان اجرایی شده است.

ساوری افزود: با پیگیری‌های دادگستری هرمزگان ۲۲ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی این استان شناسایی شده که در نتیجه تدابیر اتخاذ شده، ۱۵ مورد آن رفع و اصلاح شده و ۷ نقطه دیگر در دست اقدام قرار دارد.

انتهای پیام/ز

کاهش ۲۱ درصدی ارتکاب جرایم اولویت دار در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.