وزیر کشور با بیان اینکه کمک‌های دولت برای برگزاری مراسم اربعین عمومی و زیرساختی است، گفت: مردم باید در بحث اربعین فعال باشند و اربعین را مردمی برگزار کنیم.

مردم در موضوع اربعین، محور اصلی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز در دوازدهمین جلسه ستاد مرکزی اربعین که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز در جلسه اصلی ستاد اربعین تمام دستگاه‌ها عملکرد خود را ارائه کردند و بر اساس همین آمار ۱۴ کمیته در ستاد اربعین حسینی نقش آفرین هستند.

وزیر کشور گفت: با توجه به بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید پیش‎بینی می‌شود امسال برای حضور در راهپیمایی اربعین بیش از ۳ میلیون زائر شرکت کنند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه سال ۹۶ بیشترین آمار حضور زائران در راهپیمایی اربعین را به خود اختصاص داده است، افزود: در سال ۹۶ دو میلیون و ۵۰۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین شرکت کرده‌ بودند.


بیشتر بخوانید: اقدامات سماح صددرصد در جهت حمایت از زائران اربعین است/ خدمت‌رسانی ایران به زائران فقط تا ۳۰ مهر/ بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های زائران را کاهش داده‌ایم


وزیر کشور گفت: براساس اعلام دستگاه‌های مرتبط در این جلسه آمادگی تهیه و توزیع ۱۶۴ میلیون وعده غذایی و برپایی ۲۶۰۰ موکب را داریم، یادآوری می‌کنم سال قبل ۶۴ میلیون وعده غذایی و ۲۰۸۰ موکب برپا شد و همان‌طور که می‌بینید خدمات برای این مراسم افزایش پیدا کرده است.

او با اشاره به افزایش زمان خدمات دهی به زائران اربعین گفت: امسال بازه زمانی بیشتری را به زائرانی که قصد شرکت در این مراسم دارند، ارائه می‌دهیم. بحث حمل و نقل یکی از اولویت‌های ستاد اربعین بوده است. مشکلی در تأمین و تردد وسایل نقلیه مثل قطار، هواپیما و غیره نداریم و با ۱۲ هزار اتوبوس و کامیون آماده‌تر از سال قبل هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به خدمات اربعین در حوزه امنیت بیان کرد: منظور از خدمات در حوزه امنیت هم در داخل عراق و هم در داخل ایران است. به همین منظور تمام تدابیر لازم را اندیشیده‌ایم و به استانداران مرزی گفته‌ایم با استانداران عراق دیدار داشته باشند و تصمیمات لازم در حوزه تأمین امنیت زائران را بگیرند.

او با بیان اینکه در موضوع اربعین، محور اصلی مردم هستند، تصریح کرد: هر کمکی که دولت بخواهد در این مراسم انجام دهد مربوط به مباحث عمومی و زیرساختی است. مردم باید در بحث اربعین فعال باشند و اربعین را مردمی برگزار کنیم.

وزیر کشور گفت: سه میلیون نفر را طی ۲۰ روز از اقصی نقاط کشور جابه‌جا کردن و به بیرون از کشور بردن، کار سختی است و هماهنگی‌ لازم بین تمام دستگاه‌ها را طلب می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین ، وزارت کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار