محمد صالح مفتاح معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت پویش «بی تفاوت نباشیم» گفت: این پویش از پنجم محرم سال ۹۸ با هدف برجسته سازی رفتارهای مسئولانه مردم نسبت به ناهنجاریها و منکرات جامعه آغاز شده است و هدف ما آشنایی مردم با آثار امر به معروف و نهی از منکر در مشارکت های عمومی و تذکر و انتقادات فردی و اجتماعی است که تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده ایم.
وی با بیان اینکه شاهد بازخورد ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر در فضای مجازی بودیم، اظهار کرد: دو گروه برنامه های ویدئویی با موضوعات مختلف با دو محوریت عمومی در جامعه و مسئولان تولید و در فضای مجازی منتشر شد و در ارزیابی های انجام شده نتیجه خوبی داشته و شاهد استقبال قابل توجهی تا کنون بوده ایم؛ در ارزیابی هایی که داشتیم در کلیپ های ویدئویی فقط در دو صفحه شاهد بیش از یک میلیون بازخورد بودیم.
مفتاح تصریح کرد: با اقداماتی که تا کنون انجام شده جمعیت قابل توجهی از مردم در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ، سیاسی برای مقابله با ناهنجاری ها سوق داده شده اند و در تذکر و انتقاد نسبت به ناهنجاری ها و منکرات مشارکت داشته اند؛ موضوعات مختلف با هدف آشنایی با آثار اجتماعی این ناهنجاری ها را در جامعه در قالب کلیپ،موشن،پوستر، موزیک ویدئو و تولیدات ویدئویی با محوریت های توجه به رفتارهای اجتماعی در اماکن عمومی، مترو، تاکسی و اتوبوس، خدمت به مردم، پیشگیری از مصرف دخانیات، سیگار نفروختن به نوجوانان،رعایت قانون و مقررات،تذکر برای رفع ناهنجاری ها،امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، فساد اداری، رانت خواری،برخورد پلیس با مردم تولید و منتشر شد.
وی افزود: مردم باید با ایفای نقش خود نسبت به ناهنجاری ها و منکرات واکنش نشان دهند تا منجر به اصلاح گری شود زیرا اگر این واجب مهم انجام نشود آثار سوء آن به خود آنها بر می گردد و خود مردم متضرر می شوند ؛ شبکه مجازی و پیام رسان ها باید بستری برای پیام رسانی هدف اصلی قیام امام حسین (ع) یعنی امر به معروف و نهی از منکر باشند و باید واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر احیا شود.
معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: وب سایت «بی تفاوت نباشیم» نیز تا کنون با استقبال میلیونی کاربران مواجه شده و در تمام بخش های مختلف مجازی که تا کنون این پویش فعالیت داشته باز خورد خوبی نیز داشته است، با تولید ویدئوهای داستانی یک دقیقه ای و دوربین مخفی های چند دقیقه ای واکنش و عکس العمل مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بررسی و ارزیابی شده است در این نظرسنجی ها و ارزیابی ها مردم روحیه خوبی در ایفای نقش خود در واجب فراموش شده داشته اند و می توان گفت رشد و ارتقاء پیدا کرده اند و شاهد رشد چشمگیری بودیم.
انتهای پیام/