معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست:

باید موضوع کم‌ آبی را در کشور جدی بگیریم

دانشیان با بیان اینکه باید موضوع کم‌ آبی را در کشور جدی بگیریم، گفت: نباید بارندگی‌های اخیر را نشانگر عبور از خشکسالی و ورود به ترسالی بدانیم.

باید موضوع کم‌ آبی را در کشور جدی بگیریمبه گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر دانشیان معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست استان تهران، اظهار کرد: استان تهران ام‌القرای اسلام است و مدیران اجرایی استان تمام تلاششان این است که تهران به تمام زینت‌ها آراسته شود.

او افزود: اگر مشکلات و معضلات محیط زیست در استان تهران حل نشود، این موضوع زیبنده پایتخت نیست.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه محیط زیست استان تهران زمانی می‌تواند ارزش خود را دریابد که حال محیط زیست خوب باشد، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات استان تهران، آلودگی هواست که در سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد.

دانشیان با بیان اینکه مدیران محیط زیست در سراسر کشور نباید تسلیم اهرم‌های علیه سلامت شهروندان و بهداشت عمومی شوند، افزود: یکی از اتفاقات مهمی که در این دوره رخداد، تعیین تکلیف ارزیابی اثرات زیست محیطی حدود ۲۰۰ طرح ملی بود که بعضی از آن‌ها حتی به ۱۵ سال نیز می‌رسید و برخی از این طرح‌ها نیز با مخالفت‌ها و موافقت‌هایی روبه‌رو بودند.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مسئله کم‌آبی در کشور و موضوع دریاچه ارومیه، تصریح کرد: موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه زمانی مطرح شد که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان وزیر فعالیت می‌کرد و مجوز انتقال آب به صورت تونل از دریاچه زاب توسط عیسی کلانتری صادر شد که همین موضوع منجر شد که دریاچه ارومیه از مرگ حتمی نجات یابد.

دانشیان افزود: اگر احیای دریاچه ارومیه صورت نمی‌گرفت، بیش از ۱۲ میلیون نفر از ساکنان استان‌های شمالی و غربی کشور مجبور به مهاجرت می‌شدند، چراکه با خشک شدن دریاچه ارومیه شاهد توفان‌های نمک بودیم.


بیشتر بخوانید: تذکر عضو شورای شهر تهران به شهرداری برای مصرف بی‌رویه آب


بهره‌برداری از بیش از ۱۲۰ درصد از ذخایر زیرزمینی

او با اشاره به اینکه باید موضوع کم‌آبی را در کشور جدی بگیریم و بارندگی‌های اخیر را نشانگر عبور از خشکسالی و ورود به ترسالی ندانیم، گفت: در برخی از مناطق کشور بیش از ۱۲۰ درصد از ذخایر زیرزمینی استفاده کرده‌ایم که این با استاندارد‌های جهانی فاصله زیادی دارد، در واقع با این کار ما به نسل‌های آینده خیانت کرده‌ایم، همچنین در برخی از مناطق بیش از حد چاه‌هایی حفر کرده‌ایم و اکنون برای حفر چاه باید بیش از ۱۰۰ متر حفر کنیم تا به آب برسیم.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست مخالف توسعه پایدار در کشور نیست، تصریح کرد: نباید برای توسعه کشور، زیستگاه و حیات وحش را از بین ببریم؛ توسعه پایدار باید به گونه‌ای باشد که صدمه و آسیبی به محیط زیست و حیات وحش وارد نکند.

دانشیان در رابطه با موضوع پسماند‌های کشور افزود: علی‌رغم اقدامات شهرداری‌ها و وزارت کشور، ما با معضل بزرگی همچون پسماند در برخی از استان‌های کشور روبه‌رو هستیم که این مشکل باید با تفکیک زباله از مبدأ حل شود، لذا با آموزش و فرهنگ‌سازی می‌توانیم این معضل را حل کنیم.

او با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های زیست محیطی برای رفع معضلات محیط زیستی استفاده کنیم، گفت: همه ما مروجان فرهنگ محیط زیست در جامعه هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار