معاون آموزش و پژوهش هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در شش ماهه امسال ۱۵۵ دوره آموزش برای ۳ هزار و ۴۵۶ شرکت کننده برگزار شده است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، حسینی معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان با بیان اینکه آموزش‌های همگانی برای کاهش آثار حوادث حائز اهمیت است گفت: در حال حاضر آموزش‌های عمومی و همگانی به صورت کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته حضوری و برای افراد بالای ۱۵ سال در سراسر شعب هلال احمر استان برگزار می‌شود.

او با اشاره به دوره مهارت‌های داوطلبی افزود: این دوره ۴۰ ساعته و نیمه حضوری بوده که در بین اعضای جوان و داوطلب برگزار می‌شود.
حسینی بیان کرد: با توجه به نیازسنجی‌ها و آگاهی ضعیف شهروندان در برخورد با حوادثی مانند سیل و زلزله، دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات تعریف شده است.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر استان با بیان اینکه در دوره اول این آموزش ها، مربیان با مراجعه به درب منازل موارد لازم را ارائه داده اظهار کرد: در دوره دوم این آموزش‌ها به گروه‌های خاص معطوف و به صورت حضوری و ۸ ساعته ارائه شد.

او با بیان اینکه در سال گذشته ۲۶۹ دوره آموزشی کمک‌های اولیه برای ۶ هزار و ۱۰۰ نفر برگزار شده است، گفت:  ۷۵ دوره آموزش آمادگی در برابر مخاطرات برای ۱ هزار و ۷۳۱ شرکت کننده برگزار شده است.

حسینی  با بیان اینکه این آموزش‌ها در شش ماهه نخست سال جاری برای ۴۴۹ نفر در قالب ۱۹ دوره برگزار شده است، گفت: نحوه پناه گیری در حوادثی مانند سیل و زلزله، نقاط امن منزل، خروج اضطراری ایمن، کاهش خطرات سازه‌ای و غیر سازه‌ای در زلزله از جمله محور‌های این آموزش‌ها است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به دوره‌های مبتنی بر نیاز محلی عنوان کرد: طی سال گذشته ۲۰۳ دوره برای ۱۰ هزار علاقه‌مند و امسال برای ۴ هزار و ۷۱۳ نفر برگزار شده است.

او ادامه داد: آموزش‌های همگانی هلال احمر در قالب‌هایی مانند انتشار بروشور‌های آموزشی، ارسال پیامک، طرح جمعه ایمان ایمنی در حاشیه نماز جمعه‌ها و برگزاری مسابقات آموزشی در بستر فضای مجازی ارائه می‌شود.

انتهای پیام / ط ا

شرکت ۳ هزار نفر ادر طرح آموزشی آمادگی هلال احمر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.