مدیر کل راهداری حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمان از اجرای طرح‌های آموزش ترافیک و ایمن سازی فیزیکی در ۷۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان کرمان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید علی حاج سیدعلیخانی مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: اجرای طرح‌های آموزش ترافیک و توزیع اقلام آموزشی مرتبط با ترافیک در ۵۰ باب مدرسه و عملیات ایمن سازی فیزیکی محیط اطراف ۲۰ مدرسه حاشیه راه‌های حوزه شمال استان کرمان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از پانزدهم مهر ماه آغاز می‌شود و پارسال نیز استان کرمان  رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

حاج سیدعلیخانی افزود: برای بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی، ایمن سازی مدارس در ۲ بخش عملیات فیزیکی و آموزشی در سال تحصیلی پیش رو انجام می‌شود که حدود ۷۰۰۰ دانش آموز مشمول این طرح خواهند شد.

او تصریح کرد: دانش آموزان به علت سن کم و نداشتن آشنایی کافی با مقررات عبور ومرور در جاده‌ها قشر آسیب پذیر جامعه هستند بطوریکه دانش‌آموزان برخی مدارس که درحاشیه راه‌ها و جاده‌های اصلی قرار گرفته‌اند در عبور و مرور نسبت به سایران در معرض آسیب و خطرات جاده‌ای بیشتر قرار می‌گیرند.

او با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: طرح ایمن سازی مسیر مدارس حاشیه جاده‌ها یکی از طرح‌های مستمر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان است که با هدف فرهنگ سازی و به حد اقل رساندن سوانح جاده‌ای و تلفات حاصل از آن توسط اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل با همکاری آموزش و پرورش، پلیس راه و فرمانداری‌ها با آغاز سال تحصیلی برنامه ریزی و اجرا میشود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان اظهار داشت:۲۰ باب مدرسه واقع در حاشیه راه‌های استان ایمن سازی می شود، ولی همچنان اکثرا این مدارس نیازمند اجرای طرح‌های ایمن سازی و اجرای طرح‌های فرهنگی و آشنایی با قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و روش‌های تردد ایمن هستند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز گفت: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی، چون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان تردد‌های عرضی از جاده تعیین می‌شود که در برنامه سال جاری حدود ۷ هزار دانش آموز تحت این آموزش‌ها قرار می‌گیرند.

حسین حیدری یار افزود: توزیع کلاه ایمنی میان موتور سواران، توزیع چراغ‌های خطر موتور سیکلت، توزیع کتابچه‌های ایمنی، نصب شبرنگ ایمنی و توزیع جلیقه شبرنگ فسفری و کپسول آتش نشانی از دیگر برنامه‌های این طرح در بخش آموزش است.

او تصریح کرد: عملیات فیزیکی نیز شامل نصب نوار لرزاننده، ایجاد کانال عابرین پیاده، نصب لگوی کف نوشته احتیاط مدرسه، محدودیت سرعت و تابلو‌های ترکیبی و اطلاعاتی مدارس است که در محور‌های منتهی به ۱۴ شهرستان ازجمله کرمان، زرند، رفسنجان، بافت، بردسیر، ریگان و... اجرا می‌شود.

حیدریار گفت: به اعتقاد کارشناسان ارتقاء ایمنی عبور و مرور دانش آموزان و جلوگیری از بروز تلفات جانی در زمان تعطیلی مدارس و همچنین فرهنگ سازی با استفاده از تجهیزات سمعی و بصری، وسایل کمک آموزشی و اعزام مربیان و کارشناسان به مدارس در طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان مثمر ثمر خواهد بود.
انتهای پیام/ی

جلوگیری از بروز تلفات جانی در زمان تعطیلی مدارس

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار