رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش علمی شهدای ۲۷ دی ماه بمباران دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، محسنی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهداف این همایش، اظهار کرد: این همایش با هدف ارج نهادن به نقش والای دانشجویان شهید دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

او تبیین وقایع روز ۲۷ دی ماه، بازخوانی نقش دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی در دوران دفاع مقدس، نقش تفکر جهادی در اقتصاد دانش بنیان، شناخت مبانی معرفتی-ارزشی شهدای دانشگاه و نقش آن در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، راهکار‌های الگوپذیری دانشگاهیان از سبک زندگی شهدا و جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان در نهادینه کردن فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت را از جمله محور‌های این همایش عنوان کرد.

محسنی ادامه داد: علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه شرکت در الین همایش به وبسایت همایش www.shohadayeh۲۷dey.com مراجعه کنند.

اوافزود: همایش علمی شهدای ۲۷ دی ماه بمباران دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی بیست و پنجم دیماه سال جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

براساس این گزارش؛ در سال ۱۳۶۵ راه اندازی و مدیریت کارگاه فنی دانشگاه تبریز در ساعات غیر درسی برای تولید مهمات جنگی و خوداتکایی در تولیدات استراتژیک بر عهده‌ی جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان شرقی بود که در ۲۷ دی ماه همان سال با بمباران رژیم بعثی عراق، ۲۲ دانشجو و پرسنل جهاد دانشگاهی به مقام والای شهادت نائل و ۷ نفر نیز جانباز شدند.

 

انتهای پیام/ش

همایش علمی شهدای ۲۷ دی ماه بمباران دانشگاه تبریز و جهاد دانشگاهی  برگزار می شود

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.