یک مقام آلمانی از تصمیم «آنگلا مرکل» برای دیدار جداگانه با روسای جمهور ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد خبر داد.

مرکل با روحانی و ترامپ دیدار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آلمانی اعلام کرد آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز سه شنبه در سازمان ملل متحد به طور جداگانه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دیدار می‌کند.

این در حالی است که طرف‌های اروپایی توافق هسته‌ای با ایران (برجام)، یعنی انگلیس، فرانسه و آلمان که ادعای تلاش برای حفظ این توافق را دارند، اما در عمل دنباله‌رو سیاست‌های ضدایرانی واشنگتن هستند، شب گذشته بیانیه‌ای مشترک درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان منتشر کردند. اروپایی‌ها در این بیانیه با تکرار ادعاهای بی‌اساس دولت آمریکا مدعی شدند: «واضح است که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.»

سران سه کشور اروپایی در ادامه بیانیه خود با تکرار ادعای لفظی همیشگی‌شان مبنی بر حمایت از برجام، بدون اشاره به اینکه تاکنون هیچ کدام از تعهدات برجامی خود اجرا نکرده‌اند، بار دیگر از ایران خواستند «به اجرای کامل تعهدات برجامی خود بازگردد».

این سه کشور در ادامه رویکرد سیاست‌های آمریکا علیه برجام در بیانیه خود مدعی شدند: «زمان آن فرا رسیده که ایران مذاکرات طولانی مدت درباره برنامه هسته‌ای و موضوعات امنیت منطقه‌ای که شامل برنامه‌های موشکی‌اش می‌شود را بپذیرد.»

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
آدم دلش به حال کشور مظلوممون میسوزه مرکل مقابل روحانی مثل یه گنده لات نشیته و با بی ادبی و طلبکارانه لیوان آب برمیداره اونوقت رییس جمهور ما در مقابل او متواضعانه نشسته مگر در اسلام نداریم در مقابل کفار و متکبران و مستکبران تواضع جایز نیست ؟؟؟!! خدایا صبرمان بده دق کردیم دق کردیم
Canada
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
فایده دیدار با عجوزه چیه .اینکه حرف اش زد .بدون سند و مدرک ما را مقصر دانست .چونکه جوبان گله ازش خواست
آخرین اخبار