رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: برخورد با یقه سفید‌هایی که تلاش می‌کنند با سوء استفاده از موقعیت اجتماعی خود مشکلاتی به وجود آورند با جدیت دنبال خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی جمادی در آیین تکریم و معرفی رئیس دادگستری شهرستان کنگان بیان کرد: برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و متعرضان به اموال عمومی به ویژه در شهرستان‌های صنعتی و اقتصادی مانند کنگان برنامه مهم و رویکرد دستگاه قضایی است که تداوم خواهد داشت.

او ادامه داد: برخورد با یقه سفید‌هایی که تلاش می‌کنند با سوء استفاده از موقعیت اجتماعی و جایگاه حقوقی خود مشکلاتی را به وجود آورند و یا دخالت‌های غیرقانونی داشته باشند، با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر همچنین با اشاره به تاکید رئیس دستگاه قضایی کشور بر کاهش زمان دادرسی، افزود: احکام با دقت لازم در رسیدگی و سرعت در حال اجراست به گونه‌ای که بر خلاف گذشته که بیشترین پرونده و اطاله دادرسی در استان مربوط به شعبه بازپرسی کنگان بود، اکنون کمترین پرونده و زمان دادرسی در استان متعلق به شهرستان کنگان است.

جمادی به موضوع احضار برخی مدیران متخلف نیز اشاره و عنوان کرد: احضار مدیران و رسیدگی به اشخاص حقوقی طبق دستور و تاکید رئیس قوه قضائیه خواهد بود.

رئیس کل دادگستری با اشاره به شعار سال و نقش دستگاه قضا در تحقق منویات رهبر انقلاب اشاره و تاکید کرد: دستگاه قضایی از هر اقدام برای اشتغال و رونق تولید داخلی که موجب قطع وابستگی به بیگانگان شود، برابر قانون حمایت خواهد کرد.

دستگاه قضا پیگیر حق آلایندگی کنگان باشد

امام جمعه کنگان هم گفت: در شهر‌های مرزی که معیشت مردم بیشتر از دریا و تجارت است مسئولان امر با همکاری دستگاه قضایی شرایطی را فراهم کنند تا مردم در تنگنا قرار نگیرند و در سایه نظام دینی زندگی راحتی داشته باشند.

حجت الاسلام محمود محمودی با اشاره به موضوع آلایندگی در شهرستان کنگان بیان کرد: دستگاه قضایی پیگیر حق آلایندگی مردم کنگان برابر قانون باشند.

او همچنین با تاکید بر حمایت از نیرو‌های بومی در حوزه اشتغال افزود: حمایت دستگاه قضا از نیرو‌های بومی مستقر در شرکت‌ها، موجب تحکیم بیشتر امنیت در منطقه خواهد شد.

امام جمعه کنگان به موضوع تاخیر‌های مکرر برخی شرکت‌های منطقه در پرداخت حقوق شاغلان در شرکت‌ها به ویژه کارگران اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی با شرکت‌های متخلف برخورد قاطع کند.

سید علی پاکنژاد فرماندار کنگان نیز با بیان اینکه مردم‌داری باید یکی از ویژگی‌های دستگاه قضایی باشد، گفت: کاهش زمان دادرسی یکی از خواسته‌های مهم مردم از دستگاه قضایی است.

همچنین شیخ محمد جمالی امام جمعه اهل سنت کنگان، مسئولیت را امانتی الهی دانست که باید به اهل آن سپرده شود و قضاوت را مسئولیتی خطیر عنوان کرد که با اجرای عدالت می‌توان آن را حفظ کرد.

رئیس سابق دادگستری کنگان نیز گفت: در نیمه دوم پارسال، نزدیک به چهار هزار پرونده مالیاتی در این شهرستان رسیدگی و حکم اجرا شد.

کیامرث شفیعی، افتتاح سه شعبه صلحی ویژه شورای حل اختلاف در شهر‌های کنگان، بنک و سیراف، جذب سه نیروی اداری و دو نیروی قضایی برای تسریع در رسیدگی به امور مردم، کاهش زمان رسیدگی به پرونده به یک ماه با هدف کاهش زمان دادرسی و ساخت و تجهیز ۶ اتاق برای سهولت کار مردم از مهمترین اقدامات در زمان مسئولیت خود عنوان کرد.

در این آیین از خدمات کیامرث شفیعی که بازنشسته شده تجلیل  و احمد ناصر زاده رئیس سابق دادگستری شهرستان گناوه به عنوان رییس شعبه اول دادگاه عمومی – حقوقی و رئیس دادگستری شهرستان کنگان منصوب شد.

به این ترتیب دومین مسئول از گناوه در شمال استان به کنگان در جنوب استان رفت.

هفته پیش پاکنژاد فرماندار پیشین گناوه به عنوان فرماندار کنگان منصوب شده بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.