مدیرکل اوقاف گیلان ترویج فرهنگ و احیای سنت حسنه وقف در جامعه در سایه وجود تعامل در میان متولیان موقوفات و ادارات اوقاف شهرستان‌های استان گیلان محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در همایش متولیان موقوفات گیلان که در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد با اشاره به نقش و جایگاه وقف در جامعه اسلامی، گفت: متولیان موقوفات باید تلاش کنند به روز باشند.

او با بیان اینکه باید اطلاعات متولیان موقوفات در حوزه امور اوقافی، ثبتی و حقوقی به روز باشد، افزود: تعامل و همکاری در احیای موقوفات موثر خواهد بود.

علیزاده ترویج فرهنگ و احیای وقف در سطح جامعه را یکی از مهم‌ترین اثرات وجود تعامل در میان متولیان موقوفات و نمایندگی این اداره کل در سطح شهرستان‌ها دانست و گفت: وجود این تعامل به اجرای بهتر نیات واقفان و تقویت و تثبیت موقوفات کمک می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر لزوم تشکیل ستاد هفته وقف توسط متولیان موقوفات در سطح استان گیلان، تصریح کرد: گزارش دهی عملکرد موقوفات توسط متولیان به مردم سبب جلب اعتماد و ترویج و تبلیغ این سنت حسنه در سطح جامعه می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به آزادی پنج زندانی از محل نیات واقفان در سال جاری، بیان کرد: با تغییر کاربری برخی موقوفات می‌توانیم نتایج بهتری در حوزه اجرای نیات واقفان به دست آوریم.

انتهای پیام/آ

ترویج فرهنگ و احیای سنت حسنه وقف در جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.