سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان از برپایی بیمارستان صحرایی در پایانه مرزی چذابه برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

محمد امین زرگر سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان درخصوص خدمات اورژانس در ایام اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: امسال همچون سال‌های گذشته، مرکز فوریت‌های پزشکی استان آماده ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه است.

او افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، از ۱۳ مهرماه امسال، بیمارستان صحرایی در مرز چذابه برپا خواهد شد.

زرگر اظهار داشت: در ایام اربعین، ۲۰۰ نفر نیرو شامل؛ پرستار، پزشک و پشتیبان از سایر استان‌های کشور بصورت شبانه روزی هدمات رایگان ارائه می‌دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این بیمارستان صحرایی به آزمایشگاه و داروخانه نیز تجهیز خواهد شد و در صورت ایجاد شرایط، خدمات دندانپزشکی نیز به زائران راهپیمایی اربعین حسینی ارائه می‌گردد.

استقرار اتوبوس آمبولانس در مسیر منتهی به مرز چذابه

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان درخصوص تامین آمبولانس بیان داشت: ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس از مسیر خروجی اهواز تا پایانه مرزی چذابه مستقر می‌شوند که ۲ دستگاه آن در حال آماده باش قرار خواهند گرفت.

به گفته محمدامین زرگر، همچنین ۳۵ دستگاه آمبولانس نیز از خروجی اهواز تا خروجی مرز آماده خدمت رسانی به زائران هستند و ۱۰ دستگاه از این تعداد تا درب درمانگاه خدمت رسانی می‌کنند.

او، تامین ۲ فروند بالگرد از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در ایام اربعین حسینی برشمرد.

زرگر اذعان داشت: در این ایام تمامی پایگاه‌های اورژانس استان خوزستان در حال آماده باش خواهند بود و مشکلی برای خدمت رسانی به هم استان‌ها نخواهیم داشت.

سرپرست مرکز مدیریت حواد و فوریت‌های پزشکی خوزستان اظهار کرد: در صورت امکان ۱۰ دستگاه موتور آمبولانس از استان تهران وارد خوزستان می‌شود.

این مقام مسئول افزود: دارو‌های مورد نیاز نیز از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان تامین خواهد شد و بیلورد‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی نیز در مسیر‌های تردد زائران نیز نصب می‌گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار