مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، از رشد ۱۴ درصدی تردد وسایل نقلیه سبک، در طول طرح سفر‌های تابستانی خبر داد.

شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  گفت: با توجه به نتایج حاصل از تحلیل داده های ترافیک عبوری، متوسط تردد روزانه سفر‌های تابستانی پارسال، هزار و ۵۳۸ وسیله نقلیه سبک به ازای هر محور بوده است .

اوبا اشاره به اینکه این فاکتور در سفر‌های امسال به هزار و ۷۵۶ وسیله نقلیه رسیده است، افزود:  همانطور که توسط کارشناسان مرکز مدیریت راه‌ها پیش بینی شده بود رشد بیش از ۱۴ درصد را نشان می دهد.

 شهامت ادامه داد: نتایج برگرفته از سامانه های هوشمند مرکز مدیریت راه‌های استان، روز اوج این سفر‌ها را، ۲۲ شهریور ماه با ثبت بیش از ۲۳۰ هزار تردد در بیش از ۷۰ محور استان، و ساعات اوج این سفر‌ها را غالباً در بازه ۱۷ تا ۲۰ نشان می دهد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: در همین زمینه در مدت طرح تابستانی بیش از ۱.۸ میلیون وسیله نقلیه وارد و بیش از ۱.۸ میلیون وسیله نقلیه از استان خارج شدند که بطور میانگین ۲۸ درصد از این حجم تردد را ناوگان سنگین جاده ای به خود اختصاص داده است.

او تصرح کرد:  بیشترین حجم سفر‌های ورودی به استان بترتیب با مبدأ استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و کرمان، و نیز بیشترین حجم سفر‌های خروجی از استان بترتیب به مقاصد استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و اصفهان بوده است.

شهامت  با اشاره به اینکه افزایش حوادث جاده ای از نوع واژگونی نیز معضل دیگری در بازه طرح سفر‌های تابستانی بود، که غالباً بدلیل خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده که در همین زمینه برنامه‌ریزی و مدیریت سفر در طی مسیر، بهره‌مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی، ازجمله راهکار‌های سودمند در کاهش تصادفات به شمار می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، اظهارکرد: اعمال قانون رانندگان متخلف بصورت هوشمند بوسیله بیش از ۵۰ سامانه  ثبت تخلف سرعت این اداره کل (که در شش ماهه ابتدای امسال بیش از ۶۲ هزار مورد بوده است)، بتواند امنیت کاربران و مسافرین جادهای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش تلفات و حوادث جاده ای در محور‌های استان باشیم.

انتهای پیام / ط ا

ثبت تخلف با  بیش از ۵۰ سامانه  هوشمند جاده ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.