موکب‌ها به ایستگاه فرهنگی تبدیل می‌شوند

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور گفت: با هماهنگی ستادهای اربعین ایران و عراق، موکب‌های اربعین حسینی به ایستگاه فرهنگی تبدیل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی درگردهمایی فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی استان بوشهر بیان کرد: ستاد‌های اربعین ایران و عراق، ۹ کارگروه ایجاد کرده اند برای آن که کار‌های فرهنگی گسترده‌ای در بحث اربعین صورت گیرد.

او افزود: برپایی نماز از جمله اولویت‌های موکب‌ها باید باشد، زیرا اصلی‌ترین انگیزه امام حسین (ع) از قیام، برپایی نماز بوده است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور با اشاره به روند رو به گسترش پیاده روی اربعین حسینی، افزود: افزایش حضور مردم در این مراسم معنوی، نشان از اقتدار و حرکتی فرادینی و مذهبی دارد و وظیفه ماست که روز به روز این حرکت را گسترش دهیم.

احمدی بیان کرد: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در مسیر پیاده روی اربعین است که همه باید هوشیار باشیم و اجازه ندهیم این اتفاق رخ دهد.

او تاکید کرد: همه اقداماتی که در عراق انجام می‌دهیم با مرجعیت دینی عراق هماهنگ می‌کنیم تا مشکلی باتوجه به تفاوت‌های فرهنگی بین مردم ایران و عراق به وجود نیاید.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین کشور گفت: حدود ۷۰۰ هدیه فرهنگی برای موکب داران عراقی درنظر گرفته شده است که به پاس میزبانی عراقی‌ها به آن‌ها اهدا می‌شود.

احمدی تصریح کرد: از موکب داران می‌خواهیم از قوانین و مقررات کشور عراق پیروی کنند که مشکلی ایجاد نشود.

او با اشاره به تلاش برای رعایت نکات بهداشتی و تامین امنیت زائران، گفت: اگر به بهداشت و درمان توجه نشود یک مشکل کوچک می‌تواند به تهدید تبدیل شود.

انتهای پیام/ک

زائران اربعین مراقب فعالیت‌های دشمنان باشند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.