مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی پرداخت بیش از ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات برای صندوق خرد بانوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سردشت با اشاره به اینکه تمام ظرفیت‌ها و تسهیلات در حوزه روستایی است، گفت: برای اجرای طرح‌ها از کسی حمایت نمی‌شود بلکه همراهی می‌کنیم تا جوانان با اجرای طرح‌های خود بهترین و بیشترین بازدهی داشته باشند.

علیرضا آخوند‌زاده با بیان اینکه سال گذشته فقط افزایش اعتبار داشته‌ایم و هیچ کار عملی متمایزی صورت نگرفته، افزود: برنامه عملی امسال برای سه طرح یک روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق خرد محلی این است که تمرکز بیشتری بر روی طرح‌ها می‌شود تا خروجی داشته باشد.

وی تاکید کرد: در این راستا برای طرح روستای بدون بیکار ۱۷ روستا با ظرفیت‌های مناسب در سطح استان برای توانمند سازی شناسایی شده‌اند که بزودی در یک هفته در سراسر استان از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان‌غربی نخستین استان در سطح کشور بود که یک رویداد مهمی به نام کارآفرینی شغلی اتفاق افتاد و این طرح برای کلیه استان‌ها پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به جوانان فرصت ایده پردازی در زمینه‌هایی که نیاز است، می‌دهد، اذعان کرد: در سطح استان در ۶ نقطه این طرح در حال اجرا است و شهرستان‌های بوکان و مهاباد برای اجرای آن پیش قدم شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر مشکلات برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار ناشی از فقر مالی نیست بلکه فقر اطلاعاتی مانع می‌شود و متاسفانه هر کس به ذهن خود کار می‌کند و سرمایه‌ها هدر خواهد رفت که این درست نیست.

آخوند‌زاده عنوان کرد: برای علاقه‌مندان به اشتغال در زمینه گیاهان دارویی در حال تدوین نخستین کتابچه گیاهان دارویی اقتصادی استان با معرفی ۷۰ نوع گیاه محلی و بومی مناطق خود هستیم.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید آمادگی پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تا سقف ۴۰ میلیارد ریال به غیراز طرح‌های دامداری دارد، اظهار داشت: برای صندوق خرد بانوان در سطح استان که برای هر صندوق حداقل ۲۰ نفر و حداکثر ۴۵ نفر از سنین ۱۵ تا ۷۰ ساله شرکت دارند از ابتدای سالجاری تاکنون ۹۱ فقره تسهیلات با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.