مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی خراسان گفت: امروز کشت گیاهان دارویی از اولویت های اصلی جهاد کشاورزی است.

کشت گیاهان دارویی، از اولویت های اصلی جهاد کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نجیب در گردهمایی مدیریت منابع و افزایش بهره وری منابع آب با اشاره به وضعیت موجود منابع آبی گفت: میتوان با جایگزینی کشت گیاهانی با نیاز آبی کم و ارزش اقتصادی بالا همچون گیاهان دارویی در جهت مدیریت منابع و افزایش بهره وری منابع آبی گام موثری برداشت.

او افزود: امروز کشت گیاهان دارویی از اولویت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و با همت مسئولان برای اولین بار در استان تشکیل شده است.

او هدف اصلی این اتحادیه را حمایت از تولید کننده قبل و بعد از تولید محصول عنوان کرد و افزود: در این مسیر آمادگی داریم در جهت آموزش، تولید و تجارت همراه و همیار کشاورزان باشیم.

در ادامه این مراسم حاجی نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چناران با اشاره به احداث سایت الگویی گیاهان دارویی در این شهرستان تاکید کرد: در این سایت ۶ گیاه دارویی کشت شده است.

او با ابراز امیدواری نسبت به توسعه این سایت الگویی و ایجاد سایتهای مشابه تاکید کرد: پتانسیل های موجود در شهرستان از جمله وجود گیاهان دارویی در رویشگاه‏های طبیعی، ظرفیت‎های موجود بالقوه و وجود صنایع فرآوری در شهرستان همراه با کمک اتحادیه گیاهان دارویی خراسان رضوی میتوان در زمینه بازاریابی و بسته بندی گیاهان دارویی گامهای موثری برداشته شود.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

لزوم حمایت از تولید کننده قبل و بعد از تولید محصول

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.